ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ

Ο μεγάλος Έλληνας Ιμπρεσιονιστής

Ανήκει στη σχολή των ιμπρεσιονιστών, και δεν είναι πολλοί αυτοί που γνωρίζουν το έργο του. Κατά τα πρώτα χρόνια της σταδιοδρομίας του καταπιάστηκε με θέματα μυθολογικού και συμβολικού περιεχομένου ενώ τα επόμενα χρόνια δημιούργησε έργα με προσωπογραφίες, εικόνες της καθημερινότητας, γυναίκες και εσωτερικούς χώρους.

Ανήκει στη σχολή των ιμπρεσιονιστών, και δεν είναι πολλοί αυτοί που γνωρίζουν το έργο του. Κατά τα πρώτα χρόνια της σταδιοδρομίας του καταπιάστηκε με θέματα μυθολογικού και συμβολικού περιεχομένου ενώ τα επόμενα χρόνια δημιούργησε έργα με προσωπογραφίες, εικόνες της καθημερινότητας, γυναίκες και εσωτερικούς χώρους.

 Ανήκει στη σχολή των ιμπρεσιονιστών, και δεν είναι πολλοί αυτοί που γνωρίζουν το έργο του. Κατά τα πρώτα χρόνια της σταδιοδρομίας του καταπιάστηκε με θέματα μυθολογικού και συμβολικού περιεχομένου ενώ τα επόμενα χρόνια δημιούργησε έργα με προσωπογραφίες, εικόνες της καθημερινότητας, γυναίκες και εσωτερικούς χώρους.

By Νίκος Μουρατίδης

Ανήκει στη σχολή των ιμπρεσιονιστών, και δεν είναι πολλοί αυτοί που γνωρίζουν το έργο του. Κατά τα πρώτα χρόνια της σταδιοδρομίας του καταπιάστηκε με θέματα μυθολογικού και συμβολικού περιεχομένου ενώ τα επόμενα χρόνια δημιούργησε έργα με προσωπογραφίες, εικόνες της καθημερινότητας, γυναίκες και εσωτερικούς χώρους.

Από τους πολύ σημαντικούς Έλληνες ζωγράφους, ο Ουμβέρτος Σ. Αργυρός γεννήθηκε στην Καβάλα ενώ η οικογένεια του καταγόταν από την Νιγρήτα. Από το 1900 σπούδασε ζωγραφική στην Ανωτάτη Σχολή καλών Τεχνών, με δάσκαλους τον Νικηφόρο Λύτρα και τον Γεώργιο Ροϊλό. Το 1904 αποφοίτησε με άριστα, και με υποτροφία συνέχισε τις σπουδές του στην Ακαδημία του Μονάχου από το 1907 ως το 1911.

Παρέμεινε στην Γερμανία μέχρι το 1929 πραγματοποιώντας ταυτόχρονα μεγάλο ταξίδι εκπαιδευτικού χαρακτήρα σε όλη την Ευρώπη, την Ελλάδα και την Μέση Ανατολή. Το 1929 επέστρεψε στην Ελλάδα και εκλέχτηκε τακτικός καθηγητής της ΑΣΚΤ, ενώ αργότερα διετέλεσε υποδιευθυντής και τρεις φορές διευθυντής της. Στο εργαστήριό του, μαθήτευσαν πολλοί μετέπειτα σημαντικοί καλλιτέχνες ανάμεσα στους οποίους και ο Γιάννης Μόραλης.

Κατά τη διάρκεια της καλλιτεχνικής του διαδρομής πήρε μέρος σε ομαδικές εκθέσεις στην Ελλάδα και στο εξωτερικό, ενώ το 1925 παρουσίασε την πρώτη του ατομική έκθεση στην αίθουσα του φιλολογικού συλλόγου Παρνασσού. Πέθανε στην Αθήνα το 1963 και προτομή του υπάρχει στο Δημοτικό Πάρκο της Καβάλας   ενώ η διώροφη οικία που αγόρασε στις Σέρρες λίγα χρόνια πριν το θάνατο του, στέγαζε τα γραφεία της ΤΕΔΚ.

Έργα του βρίσκονται σε διάφορα μουσεία και ιδρύματα όπως η Εθνική Πινακοθήκη, το Πολεμικό Μουσείο, η Βουλή των Ελλήνων, Δημοτική Πινακοθήκη Λάρισας κλπ.

Ένας ζωγράφος απόλυτα συνεπής στην δουλειά του. Ένας εργάτης της τέχνης που δεν ήταν ούτε τρελός, ούτε καταθλιπτικός, ούτε αυτοκαταστροφικός, χωρίς τάσεις αυτοκτονίας…

Η ΑΚΑΔΗΜΙΑ

Κατά την διάρκεια του Ελληνοϊταλικού Πολέμου, πήρε εντολή από την κυβέρνηση Μεταξά να πάει στο μέτωπο ως επίσημος πολεμικός εικονογράφος, μαζί με τον γλύπτη Φωκίωνα Ρωκ. Από την επίσκεψή του στο μέτωπο, δημιούργησε 32 πίνακες που απεικονίζουν το Έπος του 1940 και που σήμερα στολίζουν το Πολεμικό Μουσείο της Αθήνας. Το 1952, η Ακαδημία Αθηνών τού απένειμε το Αριστείο Γραμμάτων και Τεχνών και το 1959 τον εξέλεξε τακτικό της μέλος.

ΒΑΣΙΛΗΣ ΛΟΛΙΔΗΣ:ΑΠΕ/ΜΠΕ