ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Απολογισμό με αρνητικό πρόσημο αφήνουν οι θερινές εκπτώσεις την Σερραική αγορά

Κάτω του αναμενόμενου η προσέλευση των καταναλωτών στα καταστήματα με «ψαλιδισμένο» το διατιθέμενο ποσό για αγορές Σερραίοι επιχειρηματίες: «Ομογενείς και επισκέπτες από το Εξωτερικό έσωσαν τις εκπτώσεις»

Κάτω του αναμενόμενου η προσέλευση των καταναλωτών στα καταστήματα με «ψαλιδισμένο» το διατιθέμενο ποσό για αγορές Σερραίοι επιχειρηματίες: «Ομογενείς και επισκέπτες από το Εξωτερικό έσωσαν τις εκπτώσεις»

Κάτω του αναμενόμενου η προσέλευση των καταναλωτών στα καταστήματα με «ψαλιδισμένο» το διατιθέμενο ποσό για αγορές


Σερραίοι επιχειρηματίες: «Ομογενείς και επισκέπτες από το Εξωτερικό έσωσαν τις εκπτώσεις»


Του Καγιογλίδη Παναγιώτη

Απογοητευτική ήταν η προσέλευση των καταναλωτών στην Σερραική αγορά σύμφωνα με τους Σερραίους επιχειρηματίες που μόνο ευχαριστημένοι δεν είναι από την πορεία των θερινών εκπτώσεων τις οποίες χαρακτήρισαν «πενιχρές» για τα ταμεία τους. Ούτε οι «γενναίες» εκπτώσεις του 70% αλλά ούτε και η διάθεση ποιοτικών προϊόντων σε τιμές κάτω του κόστους αποδείχθηκαν ελκυστικές για του Σερραίους οι οποίοι περιορίστηκαν μόνο σε αγορές των απολύτως απαραίτητων και αυτές αφού πρώτα προέβησαν σε εξονυχιστική έρευνα αγοράς. Η αποτυχία των κλασσικών μεθόδων προσέλκυσης καταναλωτών «πονοκεφαλιάζει» τους επιχειρηματίες οι οποίοι αναρωτιούνται πως αν το σημαντικότερο όπλο τους, οι θερινές εκπτώσεις δεν τα κατάφεραν, τι θα πρέπει να κάνουν στο μέλλον.

Οι αλλεπάλληλες μειώσεις μισθών και συντάξεων, σε συνδυασμό με την «καταιγίδα» νέων φόρων, έχουν οδηγήσει την αγοραστική δύναμη των κατώτατων μισθών στα επίπεδα του 1978-79, σύμφωνα με τη νέα μελέτη του Ινστιτούτου Εργασίας της ΓΣΕΕ που θα δημοσιοποιηθεί την ερχόμενη εβδομάδα, στο πλαίσιο της ΔΕΘ.



Κατόπιν ενός πρόχειρου απολογισμού η πλειονότητα των εμπόρων είδαν τα καθαρά κέρδη τους να μην ανταποκρίνονται ούτε και στις ελάχιστες προσδοκίες τους. Μάλιστα η «άσχημη» εικόνα που παρουσίασε το καταναλωτικό ενδιαφέρον κάνει τους Σερραίους εμπόρους να ανησυχούν έντονα για την βιωσιμότητα των επιχειρήσεων τους, καθώς όπως υπογραμμίζουν αν το υπάρχον αρνητικό κλίμα στην οικονομία συνεχιστεί ή διευρυνθεί πολύ δύσκολα οι επιχειρήσεις τους θα εξασφαλίζουν ακόμα και τα λειτουργικά τους έξοδα.



Η οικονομική κρίση και το καθεστώς λιτότητας έχουν επηρεάσει σημαντικά τις προθέσεις και τις κινήσεις των καταναλωτών οι οποίοι την περίοδο των θερινών εκπτώσεων φρόντισαν να εξασφαλίσουν μόνο τα απαραίτητα, ενώ πιστά τηρήθηκαν τα όρια που έθετε ο φετινός «ψαλιδισμένος» προϋπολογισμός αγορών. Σύμφωνα με τον καταστηματάρχη κ. Δημήτρη Καράμπελα: «Η κίνηση ήταν ιδιαίτερα υποτονική παρά τις μεγάλες εκπτώσεις. Η προσέλευση στις θερινές εκπτώσεις σε σχέση με άλλες χρονιές έχει πέσει κατά 20-30%. Ο κόσμος ερχόταν έβλεπε και αγόραζε μόνο τα απαραίτητα».

Όσον αφορά τις προτιμήσεις των καταναλωτών ο καταστηματάρχης κ. Πολυχρονίδης δήλωσε πως το ποιοτικό και συνάμα φθηνό προϊόν αποτελεί τον κύριο στόχο του Σερραίου ο οποίος είναι διατεθειμένος να προβεί σε εξαντλητική έρευνα προκειμένου να το εντοπίσει: «Υπάρχει μία πτώση 40-45% παρά τις χαμηλές τιμές ο κόσμος είναι πολύ στριμωγμένος και αυτό το βλέπουμε καθημερινά. Ωστόσο κατά την διάρκεια των εκπτώσεων υπήρχε μία κίνηση με τον κόσμο να ζητά το φθηνό και το ποιοτικό κάτι που η Σερραική αγορά διαθέτει».



Στον αντίποδα σύμφωνα με τους καταστηματάρχες την κατάσταση έσωσαν οι ομογενείς και επισκέπτες από το Εξωτερικό που οι αγορές τους αποτέλεσαν «ενέσεις ρευστότητας» για την τοπική αγορά. Σύμφωνα με τον επιχειρηματία Χατζηδημιτριάδη Γιώργο: «Υπάρχει μία κρίση και ο κόσμος δεν βρίσκεται και στην καλύτερη κατάσταση. Ευτυχώς υπήρχαν οι ομογενείς και οι επισκέπτες από το εξωτερικό οι οποίοι προέβησαν σε αγορές και κίνησαν την αγορά. Οι περισσότεροι άρθαν να επισκεφθούν συγγενείς ή για να παρασιτούν σε κάποια εκδήλωση όπως γάμοι και βαφτίσια και έδωσαν αρκετά για να αγοράσουν δώρα ή να πάρουν κάτι μαζί τους».


Τέλος από σήμερα ξεκινά και η περίοδος των προσφορών του Σεπτεμβρίου που ακολουθούν τις εκπτώσεις και θα διαρκέσουν από τις 1-10 Σεπτεμβρίου: «Είμαστε αισιόδοξοι πως κάτι θα αλλάξει στις προσφορές και θα υπάρξει η απαραίτητη κίνηση στην οποία ελπίζουμε», μας δήλωσε ο καταστηματάρχης κ. Τάσος Αμανατίδης.