Πρωτοσέλιδο

Woody Allen - Σχετικά με τον εαυτό

Αύξηση μεγέθους γραμματων Μείωση μεγέθους γραμματων Επαναφορά μεγέθους γραμματωνprint
 "Από το να παραμείνω ζωντανός στις καρδιές και στο μυαλό του κοινού, προτιμώ να παραμείνω ζωντανός στο διαμέρισμά μου."

Woody Allen

 

     Διάβασα πρόσφατα την αυτοβιογραφία ενός από τους αγαπημένους μου εν ζωή Aμερικανούς δημιουργούς της έβδομης τέχνης, του Nεοϋορκέζου Woody Allen και μπορώ να πω πως προβληματίστηκα αναφορικά με το τι θα μπορούσα να γράψω για αυτή. Ομολογώ ότι δεν την απόλαυσα όπως κάνω με τις ταινίες του, αν και το βιβλίο του θα μπορούσε ως ένα σημείο να λειτουργήσει μια χαρά δίκην φαρμάκου στους ζοφερούς καιρούς που διανύουμε.

    Ο Allen ως γνωστόν έχει κάνει μια τεράστια καριέρα αυτοσαρκάζοντας τις νευρώσεις του. Ο άνθρωπος είναι επαγγελματίας χιουμορίστας, πραγματικά ξεκαρδιστικός, ευφυής, και η απλότητά του τον κάνει να μοιάζει ακόμα πιο κωμικός. Έχει καταλάβει εξ απαλών ονύχων ότι εντός του ανθρώπινου ψυχισμού παίζεται ένα απίστευτο παιχνίδι, το οποίο προσφέρεται για πολύ γέλιο και σαρκασμό. Οι άνθρωποι θέλουμε να βλέπουμε τα χάλια μας (κυρίως βέβαια των άλλων) και να γελάμε με αυτά και δεν είναι πολλά τα όντα στον πλανήτη που μας προσφέρουν αυτό το αγαθό.

    Η αυτοβιογραφία του Allen βέβαια, πέρα απ’ το κωμικό στοιχείο, έχει - κυρίως στο δεύτερο μισό του βιβλίου- αρκετές πολύ σκανδαλιστικές όψεις, οι οποίες μπορεί μεν να το κάνουν ακόμα πιο page turner, αλλά το κάνουν μ’ έναν πολύ σοβαρό,  μη σαρκαστικό τρόπο. Όταν αυτός αρχίζει να αναφέρεται επί μακρόν στις εις βάρος του (άδικες όπως αποδείχθηκε στα δικαστήρια) κατηγορίες της πρώην συζύγου του Mia Farrow περί ασέλγειας στην ανήλικη κόρη του, η αφήγηση γίνεται αφόρητα στεγνή.

    Θα έλεγα πως η όλη ιστορία με την Farrow δεν είναι μόνο θλιβερή, αλλά και σοκαριστική, καθώς περιγράφει την ηθοποιό ουσιαστικά ως κακό δράκο. Θα ήθελα πραγματικά να ήξερα σε ποιο βαθμό ανταποκρίνονται όλα αυτά που λέει ο Allen στην πραγματικότητα και αν η Farrow είναι στ' αλήθεια το τέρας που περιγράφει.

     Ο Allen είναι γεννημένος να διακωμωδεί και να σκηνοθετεί. Στο δράμα και στο αυτοαναφορικό αυτό βιβλίο φαίνεται να χάνει κάπως τη μπάλα αλλά διαβάζοντάς το κάποιος κατανοεί το πρόβλημα αυτού του σημαντικού αμερικανού δημιουργού, που είναι κυνηγημένος από το κίνημα #metoo στην πατρίδα του.

    Για όσους ενδιαφέρονται για το σκανδαλιστικό αυτό θέμα, έρχεται εντός του μήνα και η τηλεοπτική περιγραφή της δικαστικής αντιπαράθεσης με τίτλο "Allen v. Farrow". Σε μια κίνηση που αναμένεται να προκαλέσει συνέχεια της διαμάχης, η HBO φέρνει στην οθόνη μια μίνι σειρά ντοκιμαντέρ. Σε σκηνοθεσία των Kirby Dick και Amy Ziering η σειρά τεσσάρων επεισοδίων ακολουθεί πολλά χρόνια γαργαλιστικών πρωτοσέλιδων και γεγονότων αναφορικά με το θέμα και προσπαθεί να αποκαλύψει τι πραγματικά συνέβη σε ένα από τα πιο διαβόητα και δημόσια σκάνδαλα του Hollywood. Το HBO θα μεταδόσει το πρώτο επεισόδιο στις 21 Φεβρουαρίου, με τα υπόλοιπα επεισόδια της σειράς να προβάλλονται τις επόμενες Κυριακές ταυτόχρονα. Το "Allen v. Farrow" θα είναι επίσης διαθέσιμο για θέαση στο HBO Max.

     Αυτό βέβαια που θα ήθελα πέρα και πάνω απ' όλα είναι τόσο η κυκλοφορία του βιβλίου όσο και η προβολή της σειράς ντοκιμαντέρ να αποτελέσουν το έναυσμα ώστε ακόμη και αυτοί που δεν έχουν έρθει ιδιαίτερα σε επαφή με τον κινηματογραφικό κόσμο του Woody Allen να συνδεθούν με τις 50 (!) ταινίες που έχει σκηνοθετήσει από το 1966.

     Θα μπορούσε κάποιος να ξεκινήσει από τις παρακάτω ταινίες οι οποίες αναφέρονται με τους πρωτότυπους τίτλους και με χρονολογική σειρά:

 

Bananas 1971

Sleeper 1973

Annie Hall 1977

Manhattan 1979

Zelig 1983

Hannah and her Sisters 1986

Crimes and Misdemeanors 1989

Husbands and Wives 1992

Matchpoint 2005

Midnight in Paris 2011

 

 

[Στέφανος Καλλίας]

 




Newsletter

Σαν σήμερα...

1905 | 

Σε έκθεση του ο Πρόξενος Σερρών Αθανάσιος Στουρνάρας ανέφερε: «Προς το Υπουργείον Εξωτερικών. Λαμβάνω την τιμήν να φέρω είς γνώσιν της Υμετέρας Εξoχότητος ότι κατ' ειδήσεις εξ Άνω Τζουμαγιάς, τρείς πολυπληθείς Βουλγαρικαί συμμορίαι διήλθον τα τουρκοβουλγαρικά σύνορα εκ διαφόρων σημείων διευθυνόμεναι εις το εσωτερικόν της Μακεδονίας. Αρχηγός των συμμοριών τούτων είναι ο γνωστός Γιάγκωφ, ο Δαβίτκου και ο Γ. Πελτέκης. Μια εκ των συμμοριών τούτων εξ 80 ατόμων ανεφάνη είς το διαμέρισμα Καρσί Γιακά της Πετρίτσης υπό την αρχηγίαν του γνωστού εκ της πρo τριετίας επαναστάσεως της Κρέσνας, λοχαγού του Βουλγαρικού στρατού Στογιάνωφ, κατευθυνόμενη προς το τμήμα Θεσσαλονίκης. Εν τω τμήματι Δεμίρ-Ισάρ, συνέλαβε 4 χωρικούς εκ Κρουσόβου παρά την θέσιν Κάλια εξ ών ένα μεν, ονόματι Ν. Πίζιον, φανατικόν σχισματικόν, κατέσφαξεν ως καταχρασθέντα χρήματα του κομιτάτου, έτερον δε ορθόδοξον Στέργιον Χατζήν έδειρε ανηλεώς, απολύσασα τους λοιπούς δύο…».

1906 | 

Επισκέπτεται για τρίτη και τελευταία φορά τις Σέρρες ο Επιθεωρητής Δημήτριος Σάρος ο οποίος παρέμεινε έως και τις 3 του μηνός. Η γενική εντύπωση που αποκόμισε για την Ελληνική κοινότητα της πόλης ήταν ότι από εθνικής πλευράς η κατάσταση ήταν πολύ ευχάριστη παρά τα οικονομικά προβλήματα που αντιμετώπιζαν τα μέλη της από τη μεγάλη μείωση του εμπορίου. Στη διαμόρφωση αυτού του θετικού κλίματος συνέβαλε η σταθερότητα και η αφοσίωση στον εθνικό αγώνα των μεσαίων και κατωτέρων κοινωνικών τάξεων και η αδιατάρακτη ομόνοια και συνεργασία που υπήρχε ανάμεσα στην εκκλησιαστική και προξενική αρχή.

1907 | 

Σε έκθεσή του ο πρόξενος Σακτούρης μεταξύ των άλλων ανέφερε: «Εξαμελές Ελληνομακεδονικόν σώμα συνεπλάκη μετά του στρατού παρά το χωρίον Χωροβίτσα. Είς μόνον αντάρτης εφονεύθη».

1926 | 

Απεβίωσε «κατόπιν πολυωδύνου ασθενείας» ο καθηγητής του ανωτέρου Παρθεναγωγείου Σερρών και ιστορικός της πόλης Ευάγγελος Στράτης. Δίδαξε ως καθηγητής και αργότερα διεύθυνε ως το Παρθεναγωγείο Σερρών. (Πέθανε επιστρέφοντας από ερευνητικό ταξίδι στα χωριά του Παγγαίου χαρούμενος διότι ανακάλυψε τα ερείπια της Μυρκίνου, της αρχαίας πόλης των Ηδονών). Στην τελευταία του κατοικία τον συνόδευσαν περισσότεροι από πέντε χιλιάδες Σερραίοι, καταθέτονται δεκάδες στεφάνια, ενώ τον αποχαιρέτησαν με επικήδειους καθηγητής του γυμνασίου και εκ μέρους των κατοίκων του Ροδολίβους απ’ όπου καταγόταν, ο δικηγόρος Γεώργιος Αβτζής.

1934 | 

Στο «Πάνθεον» παίζονταν η ταινία «Χαλύβδινοι αετοί».

1935 | 

Το μεσημέρι άρχισαν να καταφτάνουν από τις επαρχίες Νέας Ζίχνης και Παγγαίου οι αντιπρόσωποι του «Δημοκρατικού φρουρού» για την οριστική λήψη εντολών αναφορικά με το κίνημα του '35. Στις 9 το βράδυ πραγματοποιήθηκε στη νομαρχία Σερρών, με πρωτοβουλία του νομαρχούντος Θ. Κέντρου, σύσκεψη των «Λαϊκών», στην οποία πήραν μέρος και οι αξιωματικοί της χωροφυλακής Κολυμπίρης, Χριστίδης, Ευαγγελογιάννης και Κουρής. Κατά τη σύσκεψη αποφασίστηκε η κήρυξη του στρατιωτικού νόμου σε ολόκληρη την πόλη.

1936 | 

Στις 11 π.μ., ο καθηγητής του Ωδείου Σερρών Σωτήρης Κασάρος έδωσε στο «Κρόνιο» ρεσιτάλ βιολιού. Στο πιάνο τον συνόδευσε ο επίσης καθηγητής του Ωδείου Γ. Γεωργιάδης.

1937 | 

Στον κινηματογράφο «Κρόνιον» προβάλλονταν η ταινία «Άννα Καρένινα» με την Γκρέτα Γκάρμπο και τον Φρέντερικ Μαρς και στο «Πάνθεον» η ταινία «Υπό δύο σημαίας» με την Κλωντέτ Κολμπέρ.

1939 | 

Στον κινηματογράφο «Κρόνιον» προβάλλονταν η ταινία «Κάτια» με την Ντανιέλ Νταριέ.

1945 | 

Έγιναν τα εγκαίνια της ανεγερθείσης νέας πτέρυγας του ιερού ναού Τιμίου Σταυρού της πόλης καθώς και της νέας οικοδομής η οποία χάρις στις προσπάθειες της εκκλησιαστικής επιτροπής «ενεφάνισε ένα ναό πληρούντα τας ανάγκας της ενορίας».

1964 | 

«Θανατηφόρα κρούσματα γρίπης εσημειώθησαν εις τρείς κοινότητας του Νομού Σερρών, συγκεκριμένως δε, εις Βαλτοτόπι, Βαμβακιάν και Παλαιοκώμην».
Ιστορικό ημερολόγιο των Σερρών
Επιμέλεια: Σ. Π. Αραμπατζής
(δημοσιογράφος ΕΡΑ Σερρών)

Τα πιο διαβασμένα

Τις τελευταίες 7 ημέρες