ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Ποσοστά και πλαφόν θέσεων στα θέατρα

Σε μια δύσκολη εξίσωση τείνει να καταλήξει ο τρόπος με τον οποίο θα ανοίξουν τελικά τα θέατρα και οι συναυλιακοί χώροι για καθήμενους, την ώρα που παραστάσεις και πρεμιέρες ακυρώνονται ή αναβάλλονται.

Σε μια δύσκολη εξίσωση τείνει να καταλήξει ο τρόπος με τον οποίο θα ανοίξουν τελικά τα θέατρα και οι συναυλιακοί χώροι για καθήμενους, την ώρα που παραστάσεις και πρεμιέρες ακυρώνονται ή αναβάλλονται.

Σε μια δύσκολη εξίσωση τείνει να καταλήξει ο τρόπος με τον οποίο θα ανοίξουν τελικά τα θέατρα και οι συναυλιακοί χώροι για καθήμενους, την ώρα που παραστάσεις και πρεμιέρες ακυρώνονται ή αναβάλλονται. 

 

Πληροφορίες από την τηλεδιάσκεψη που οργάνωσε το υπουργείο Πολιτισμού για την ενημέρωση σωματείων και ενώσεων από όλο το καλλιτεχνικό φάσμα και των θεατρικών, μουσικών και κινηματογραφικών παραγωγών υποστηρίζουν ότι η πληρότητα των κλειστών χώρων θα εξαρτάται από τα τέσσερα επίπεδα κινδύνου για τον κορωνοϊό που θα ισχύσουν ανάλογα με το επιδημιολογικό φορτίο κάθε περιοχής, σύμφωνα με τις υποδείξεις των λοιμωξιολόγων. 

Ανάλογα με το επίπεδο κινδύνου θα ισχύει ένα ανώτερο ποσοστό πληρότητας αλλά και ένα ανώτατο πλαφόν στις θέσεις του κοινού. Ετσι, σύμφωνα με ασφαλείς πληροφορίες, στο επίπεδο 1 (ετοιμότητας) οι κλειστοί χώροι (θέατρα, κινηματογράφοι, συναυλιακοί χώροι) θα λειτουργούν με πληρότητα που θα φτάνει το 65% και πλαφόν τις 500 θέσεις. Στο επίπεδο 2 (επιτήρησης) το ποσοστό πληρότητας μειώνεται στο 50% και το πλαφόν στις 300 θέσεις. Στο επίπεδο 3 (αυξημένης επιτήρησης), στο οποίο θεωρείται ότι βρίσκεται σήμερα η Αττική, το ποσοστό πληρότητας διαμορφώνεται στο 30% και το πλαφόν πέφτει στις 150 θέσεις. Στο επίπεδο 4 (αυξημένου κινδύνου) κλείνουν όλοι οι χώροι.

Η ενημέρωση προκάλεσε αντιδράσεις από την πλευρά των καλλιτεχνών και των θεατρικών παραγωγών, που επικεντρώνονται κυρίως στο πλαφόν των θέσεων και στο ποσοστό του 30%. Μιλώντας , ο διευθύνων σύμβουλος των «Θεατρικών Σκηνών» Πάνος Κατσαρίδης εξέφρασε την έντονη ανησυχία του για τη βιωσιμότητα του θεάτρου Παλλάς εάν εφαρμοστούν τα μέτρα χωρίς αλλαγές. «Με τα σημερινά δεδομένα, στο Παλλάς των 1.500 θέσεων θα έχουμε πλαφόν τις 150 θέσεις. Ισως να μην μπορέσουμε να συνεχίσουμε έτσι», σημείωσε. 

 

«Με πληρότητα 30% δεν είμαι βέβαιος εάν θα μπορέσουμε να λειτουργήσουμε το Θέατρο της Οδού Κυκλάδων. Το “Σύγχρονο”, ίσως ναι», μας λέει ο Γιώργος Λυκιαρδόπουλος από την εταιρεία Λυκόφως. Ο ίδιος επισημαίνει και ένα ακόμη ζήτημα που έχει να κάνει με την ευελιξία των μέτρων. «Τα μέτρα θα αναπροσαρμόζονται ανά δύο εβδομάδες. Εάν πουλάμε εισιτήρια π.χ. με 50% πληρότητα και μετά πάμε στο 30% και μετά αλλάξουμε ξανά, θα μπερδευτεί ο κόσμος. Πρακτικά είναι αδύνατον να κάνουμε προπώληση», δηλώνει.

Οι παραγωγοί προτείνουν την κατάργηση του πλαφόν των θέσεων και τη σταθεροποίηση των ποσοστών. Ορισμένοι λένε ότι είναι προτιμότερο να ξεκινούν με πληρότητα 50% και αν τα επιδημιολογικά δεδομένα χειροτερεύσουν, οι χώροι να κλείνουν.

Η τηλεδιάσκεψη θα συνεχιστεί και σήμερα, που θα απαντηθούν ερωτήματα σχετικά με τη λειτουργία κυλικείων, το διάλειμμα, τον αριθμό των ηθοποιών επί σκηνής, ενώ θα συζητηθεί και η πρόταση του υπουργείου για επιδότηση ενός ποσοστού των κενών θέσεων.