ΚΟΙΝΩΝΙΑ

Η ΜΠΙΡΑ ΤΩΝ ΣΕΡΡΩΝ ΠΟΥ ΚΕΡΔΙΣΕ ΑΚΟΜΑ ΚΑΙ ΤΟΥΣ ΒΕΛΓΟΥΣ ΖΥΘΟΠΟΙΟΥΣ

Έχει κερδίσει τα εύσημα Βέλγων ζυθοποιών και την προσοχή σομελιέ διεθνούς κύρους, ενώ διακρίνεται κάθε χρόνο σε διαγωνισμούς εντός και εκτός συνόρων. Η «Μικροζυθοποιία Σερρών και Βορείου Ελλάδος» (Siris Microbrewery) του Γιάννη Μαρμαρέλλη, γνωστή με το brand Voreia

Έχει κερδίσει τα εύσημα Βέλγων ζυθοποιών και την προσοχή σομελιέ διεθνούς κύρους, ενώ διακρίνεται κάθε χρόνο σε διαγωνισμούς εντός και εκτός συνόρων. Η «Μικροζυθοποιία Σερρών και Βορείου Ελλάδος» (Siris Microbrewery) του Γιάννη Μαρμαρέλλη, γνωστή με το brand Voreia

Σε μια εξαετία, με το brand Voreia, η Siris Microbrewery του Γιάννη Μαρμαρέλλη κατέκτησε από τις ΗΠΑ και την Αυστραλία μέχρι την Κίνα και την Ευρώπη.

Έχει κερδίσει τα εύσημα Βέλγων ζυθοποιών και την προσοχή σομελιέ διεθνούς κύρους, ενώ διακρίνεται κάθε χρόνο σε διαγωνισμούς εντός και εκτός συνόρων. Η «Μικροζυθοποιία Σερρών και Βορείου Ελλάδος» (Siris Microbrewery) του Γιάννη Μαρμαρέλλη, γνωστή με το brand Voreia, κατάφερε σε μόλις μια εξαετία από την κυκλοφορία της πρώτης της μπίρας, να φτάσει από την Αυστραλία, τις ΗΠΑ και την Κίνα μέχρι τη Νορβηγία, την Ολλανδία και τη Γαλλία. Μάλιστα, η Siris Microbrewery ήταν η πρώτη μικροζυθοποιία στην ηπειρωτική Ελλάδα –υπήρχαν μόνο κάποιες σε νησιά- προτού ακόμα η στροφή στον κλάδο γίνει τάση.

Ξεκινώντας από ετήσια παραγωγή 150.000 φιαλών τα πρώτα χρόνια κατάφερε σήμερα να αγγίζει τις 1,5 εκατομμύριο φιάλες. Πλέον διαθέτει πάνω από 10 κωδικούς Voreia, πέρυσι λάνσαρε ένα νέο brand, το Happy Brewers με έξι κωδικούς (τρεις σταθερούς), ενώ εδώ και λίγες ημέρες έβγαλε πιλοτικά την πρώτη της Voreia Lager, για την παραγωγή της οποίας εξετάζει το ενδεχόμενο νέας επένδυσης και επέκτασης ή ακόμα και συνεργασίας.



Άλλωστε, επόμενος στόχος της είναι να εμπλουτίσει την γκάμα της με νέα προϊόντα, που κοινό παρονομαστή θα έχουν την ιδιαιτερότητα, το κάτι διαφορετικό στη γεύση, στόχευση που διακρίνει όλες τις μπύρες της. Αυτή την περίοδο η εταιρεία έχει επαφές για να ανοίξει και την αγορά της Φιλανδίας, ενώ η φιλοσοφία της παραμένει η ίδια με την πρώτη μέρα της λειτουργίας της: να φέρει το ευρύ κοινό κοντά στην μικροζυθοποιία και όχι μόνο μια ελίτ καταναλωτών με ειδική γνώση. Εδώ και λίγο καιρό η εταιρεία δημιούργησε και το δικό της μπουκάλι με ανάγλυφο το σήμα της, ενώ οι επενδύσεις της δεν σταματούν.

Από το «Σαλάμι Σερρών» στη μπίρα Voreia



Μερικές παλιές φωτογραφίες από την αλλαντοποιία της οικογκένειάς του, που καθιέρωσε το «Σαλάμι Σερρών», έγιναν η αφορμή για να ασχοληθεί ο Γιάννης Μαρμαρέλλης με την μπίρα. Ούτε θα μπορούσε ποτέ ο ίδιος να φανταστεί πως η αυτοσχέδια μπυραρία που έφτιαχνε ο παππούς του Γιάννης το 1935 έξω από το αλλαντοποιείο του στις Σέρρες για να προωθήσει το σαλάμι του θα γινόταν έμπνευση για τη Voreia.  

Η αλλαντοποιία του παππού του πέρασε στον πατέρα του Χρήστο, ο οποίος και την οδήγησε στη μεγάλη της ανάπτυξη, προτού ολοκληρώσει τον κύκλο της το 1993. Σε αυτή δούλεψε κάποια χρόνια και ο ίδιος ο Γιάννης Μαρμαρέλλης, που ήδη από τα 14 του μάθαινε τη δουλειά. Με το κλείσιμο της εταιρείας, αν και είχε κάνει σπουδές οικονομικών, άρχισε να ασχολείται με εργολαβίες και real estate μέχρι να ξεσπάσει το 2009 η κρίση στην οικοδομή που οδήγησε τον κλάδο στην κατάρρευση. Μετά και τον θάνατο του πατέρα του και ανασκαλεύοντας κάποιες παλιές φωτογραφίες από την οικογενειακή αλλαντοποιία, σκέφτηκε αρχικά το ενδεχόμενο να ασχοληθεί εκ νέου με τα αλλαντικά στην πιο γκουρμέ εκδοχή τους, τελικά όμως επέλεξε το συνοδευτικό τους, δηλαδή την μπίρα.