ΚΟΙΝΩΝΙΑ

Πότε ανοίγουν τα σχολεία το Σεπτέμβριο – Ημερομηνία Διαβάστε περισσότερα: Πότε ανοίγουν τα σχολεία το Σεπτέμβριο

Το πρώτο κουδούνι θα χτυπήσει φέτος νωρίτερα, προκειμένου να αξιοποιηθούν οι επιπλέον ημέρες για επαναλήψεις και κάλυψη τυχόν κενών που προέκυψαν από την αναστολή λειτουργίας των εκπαιδευτικών μονάδων εξ αιτίας του κορωνοϊού.

Το πρώτο κουδούνι θα χτυπήσει φέτος νωρίτερα, προκειμένου να αξιοποιηθούν οι επιπλέον ημέρες για επαναλήψεις και κάλυψη τυχόν κενών που προέκυψαν από την αναστολή λειτουργίας των εκπαιδευτικών μονάδων εξ αιτίας του κορωνοϊού.

 Συγκεκριμένα, η  έναρξη του σχολικού έτους 2020-2021 σε όλες τις  της πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης θα πραγματοποιηθεί τη Δευτέρα 7 Σεπτεμβρίου 2020.

Το πρώτο κουδούνι θα χτυπήσει φέτος νωρίτερα, προκειμένου να αξιοποιηθούν οι επιπλέον ημέρες για επαναλήψεις και κάλυψη τυχόν κενών που προέκυψαν από την αναστολή λειτουργίας των εκπαιδευτικών μονάδων εξ αιτίας του κορωνοϊού.

Εγκύκλιο με θέμα «Ενέργειες προγραμματισμού του εκπαιδευτικού έργου των  για το σχολικό έτος 2020-2021 – Προγραμματισμός λειτουργίας  Προγράμματος – Λήξη διδασκαλίας μαθημάτων σχολικού έτους 2019-2020»  εξέδωσε το Υπουργείο Παιδείας.

  

Τα Ωρολόγια Προγράμματα των  Σχολείων συντάσσονται με βάση: α. την Φ12/657/70691/Δ1/26-4-2016 Υ.Α (ΦΕΚ 1324Β), όπως τροποποιήθηκε και ισχύει με την παρ. 1, κεφ. Α του άρθρου 11 του Π.Δ. 79/2017 (ΦΕΚ 109Α) όπως τροποποιήθηκε και ισχύει με το άρθρο 79 του ν. 4589/2019 (ΦΕΚ 13Α) και το άρθρο 3 του ν. 4692/2020(Α΄111). Ισχύει για τα Ενιαίου Τύπου Ολοήμερα Δημοτικά Σχολεία και β. την 83939/Δ1/19-5-2017 Υ.Α. (ΦΕΚ 1800Β). Ισχύει για τα μονοθέσια, διθέσια και τριθέσια δημοτικά σχολεία (ολιγοθέσια). γ. Το Εβδομαδιαίο Ωρολόγιο Πρόγραμμα Διδασκαλίας δύναται να αναμορφώνεται προσωρινά ως προς τα διδακτικά αντικείμενα σύμφωνα με τις σχετικές προβλέψεις της παρ. 12, κεφ. Α του άρθρου 11 του ΠΔ79/2017 (ΦΕΚ 109Α) όπως τροποποιήθηκε και ισχύει με το άρθρο 23 του ν. 4559/2018 ΦΕΚ 142Α Στη σύνταξη του εβδομαδιαίου Ωρολογίου Προγράμματος και στη στελέχωση, λαμβάνεται υπόψη ο αριθμός των Ολοήμερων Τμημάτων που θα λειτουργούν έως το τέλος του ωραρίου καθώς και οι σχετικές προβλέψεις της με αριθ. πρωτ.Φ12/657/70691/Δ1/26-4-2016 Υ.Α (ΦΕΚ 1324Β), όπως τροποποιήθηκε και ισχύει με την παρ. 16, κεφ. Α του άρθρου 11 του Π.Δ. 79/2017 (ΦΕΚ 109Α) και με το άρθρο 79 του ν. 4589/2019 (ΦΕΚ 13Α). δ. Τα ιδιωτικά δημοτικά σχολεία ακολουθούν το εκάστοτε ισχύον αναλυτικό και ωρολόγιο πρόγραμμα των αντίστοιχων τύπων δημοσίων σχολείων (αρ. 4 παρ.1 του Ν.682/1977- ΦΕΚ 244Α). Παρέκκλιση από τα ανωτέρω επιτρέπεται σύμφωνα με τα οριζόμενα στην παρ.2 του άρθρου 4 του Ν.682/1977 (ΦΕΚ 277Α), όπως τροποποιήθηκε με την παρ. 2 του άρθρου 28 του ν. 4415/2016 (ΦΕΚ 159Α) και συμπληρώθηκε με το άρθρο 56 του ν. 4472/2017 (ΦΕΚ 74Α).

Κατανομή τμημάτων

Η οργανικότητα – λειτουργικότητα στα δημοτικά  προβλέπεται στην Φ.3/897/97652/Γ1/25-92006, (ΦΕΚ 1507Β) Κ.Y.A. Σύμφωνα με τις προβλέψεις του άρθρου 7, παρ. 2, (ΠΔ79/2017 ΦΕΚ 109Α) όπως αντικαταστάθηκαν από τις προβλέψεις της παρ.3 του άρθρου 50, του ν. 4692/2020 (Α΄111), ο μέγιστος αριθμός μαθητών ανά τμήμα στο Δημοτικό Σχολείο καθορίζεται στους είκοσι πέντε (25). Από επταθέσιο σχολείο και άνω ο ελάχιστος αριθμός των μαθητών δεν μπορεί να είναι μικρότερος από δεκαπέντε (15) ανά τμήμα. Επισημαίνεται ότι εάν ο αριθμός των μαθητών υπερβαίνει τους 25 ανά τμήμα εφαρμόζονται όσα προβλέπονται στο άρθρο 7 παρ. 4δ του Π.Δ.79/2017 (ΦΕΚ Α’ 109) όπως τροποποιήθηκε την παρ. 4, του άρθρου 50 του ν. 4692/2020 (Α΄111). Συγκεκριμένα: «δ) Στην περίπτωση κατά την οποία δεν καθίσταται δυνατή η συγκρότηση τμημάτων σύμφωνα με τα οριζόμενα στην παρ. 2, με απόφαση του Περιφερειακού Διευθυντή εκπαίδευση, κατόπιν αιτιολογημένης εισήγησης του Διευθυντή Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης επί σχετικού αιτήματος του Διευθυντή της σχολικής μονάδας ιδρύεται επιπλέον τμήμα, εφόσον υπάρχει διαθέσιμη αίθουσα. Αν δεν υπάρχει διαθέσιμη αίθουσα ο Διευθυντής της σχολικής μονάδας αποστέλλει πίνακα με τα ονόματα των μαθητών που διαμένουν στα όρια της σχολικής περιφέρειας του δημοτικού σχολείου με τις σχολικές περιφέρειες όμορων δημοτικών σχολείων στον Διευθυντή Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης. Ο Διευθυντής Πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης κατανέμει τους μαθητές από τον πίνακα στα όμορα δημοτικά σχολεία, λαμβάνοντας υπόψη την απόσταση των σχολείων από τη διεύθυνση κατοικίας των μαθητών που έχει δηλωθεί. Οι μαθητές που είναι αδέλφια ή έχουν αδέλφια που φοιτούν στο ίδιο ή σε συστεγαζόμενο νηπιαγωγείο ή δημοτικό σχολείο εξαιρούνται της ανωτέρω διαδικασίας. Ο Διευθυντής Πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης ενημερώνει τους γονείς και κηδεμόνες για τα σχολεία εγγραφής. Η ανωτέρω διαδικασία ολοκληρώνεται μέχρι τη 10η Ιουνίου εκάστου έτους.»

Ειδικότερα, για το τρέχον σχολικό έτος και σύμφωνα με την υπ. αρ. 66315/Δ1/1-06-2020 σχετική εγκύκλιο του ΥΠΑΙΘ, η ημερομηνία ολοκλήρωσης της ως άνω διαδικασίας είναι η Δευτέρα 22 Ιουνίου 2020.

Με απόφαση του Συλλόγου Διδασκόντων ορίζεται ως υπεύθυνος για κάθε ένα από τα λειτουργούντα τμήματα αποκλειστικά ένας (1) εκπαιδευτικός του κλάδου ΠΕ70 Δασκάλων στον οποίο ανατίθενται κατά προτεραιότητα τα διδακτικά αντικείμενα του κλάδου ΠΕ70 Δασκάλων που προβλέπονται στο ωρολόγιο πρόγραμμα της τάξης του (παρ. 8, άρθρο 11Α, ΠΔ79/2017 ΦΕΚ 109Α). Σύμφωνα με την παρ. 10, κεφ. Α του άρθρου 11 του Π.Δ. 79/2017 ΦΕΚ 109Α όπως τροποποιήθηκε και ισχύει με το άρθρο 23 του ν. 4559/2018 ΦΕΚ 142Α με απόφαση του Συλλόγου Διδασκόντων γίνεται η κατανομή των τάξεων/τμημάτων την τελευταία εβδομάδα του Ιουνίου, εφόσον είναι δυνατόν και δεν υπάρχουν μεταβολές ή ελλείψεις διδακτικού προσωπικού. Σε διαφορετική περίπτωση η κατανομή των τάξεων και των τμημάτων μπορεί να πραγματοποιείται με την έναρξη του σχολικού έτους 2020-2021. Για την κατανομή των τάξεων/τμημάτων λαμβάνονται υπόψη τα εξής: α) Ο χρόνος ανάληψης τμήματος από εκπαιδευτικό να μην υπερβαίνει τη συνεχόμενη διετία.

Η ανάληψη του ίδιου τμήματος από εκπαιδευτικό για τρίτη συνεχόμενη χρονιά γίνεται μόνο σε εξαιρετικές περιπτώσεις, με απόφαση του Συλλόγου Διδασκόντων, παιδαγωγικά τεκμηριωμένη, μετά από σύμφωνη γνώμη του Συντονιστή Εκπαιδευτικού Έργου. Επισημαίνεται ότι δεν επιτρέπεται η ανάληψη τμήματος από τον ίδιο εκπαιδευτικό πέραν της τριετίας, συνεχόμενης ή μη. β) Συνιστάται να αποφεύγεται η κατ’ εξακολούθηση ανάληψη των ίδιων τάξεων ή κύκλου τάξεων (π.χ. Α’ – Β’ Δημοτικού) από τον ίδιο εκπαιδευτικό. γ) Συνιστάται, επίσης, στους εκπαιδευτικούς για παιδαγωγικούς και λόγους δεοντολογίας να μην αναλαμβάνουν τμήματα στα οποία φοιτούν τα τέκνα τους. δ) Ο Σύλλογος Διδασκόντων, με σχετική απόφασή του, καθορίζει τα κριτήρια για την κατανομή τμημάτων και τάξεων, λαμβάνοντας υπόψη τις επιμέρους ιδιαιτερότητες της σχολικής μονάδας. Η υπηρεσιακή κατάσταση των εκπαιδευτικών (όπως χρόνια υπηρεσίας, οργανικά τοποθετημένος, αναπληρωτής, αποσπασμένος) δεν μπορεί να αποτελεί κριτήριο για την κατανομή των τμημάτων και των τάξεων ανάμεσα στα μέλη του εκπαιδευτικού προσωπικού. Σε περίπτωση που υπάρχουν σημαντικές διαφορές απόψεων και προκύπτουν δυσκολίες στην κατανομή των τάξεων/τμημάτων, ο Διευθυντής/ντρια ή ο Προϊστάμενος/νη ορίζει μια έκτακτη συνεδρίαση σε μια προσπάθεια σύνθεσης των διαφορετικών απόψεων, στην οποία καλείται ο Προϊστάμενος/νη Εκπαιδευτικών Θεμάτων (παρ. 10,11,άρθρο 11 κεφ. Α, ΠΔ79/2017 ΦΕΚ 109Α) όπως τροποποιήθηκε και ισχύει με το άρθρο 23 του ν. 4559/2018 ΦΕΚ 142Α. ε) Για την λειτουργία των συστεγαζόμενων σχολείων εφαρμόζονται οι διατάξεις του ΠΔ 79 /2017 (ΦΕΚ 109Α) (άρθρο 11, κεφ. Α, παρ. 14 και 15 και άρθρο 19). Επισημαίνεται ότι στα συστεγαζόμενα σχολεία με απόφαση του οικείου Διευθυντή Π.Ε., συγκροτούνται κοινά τμήματα: α) Πρόωρης Υποδοχής και β) Ολοήμερου Προγράμματος Οι Σύλλογοι Διδασκόντων των συστεγαζόμενων σχολείων συνεδριάζουν και ορίζουν από κοινού υπεύθυνους Ολοήμερου Προγράμματος, καθώς και υπεύθυνο Πρόωρης Υποδοχής στην περίπτωση κοινού τμήματος. Σε περίπτωση διαφωνίας, η λύση δίνεται με απόφαση του Διευθυντή Π.Ε. (άρθρο 23, ν. 4559/2018 ΦΕΚ 142Α). Σε ό,τι αφορά τις εγγραφές και μετεγγραφές μαθητών/τριών τα συστεγαζόμενα σχολεία θεωρούνται ως ένα σχολείο.