Πρωτοσέλιδο

Συλλογος Γονέων και Κηδεμόνων Δημοτικού και Νηπιαγωγείου Ανω Ποροίων :Αλήθεια, πόσο κοστολογείται το δικαίωμα ενός παιδιού στην απρόσκοπτη πρόσβαση σε μια εκπαιδευτική δομή, όπως οι Παιδικοί Σταθμοί;

Αύξηση μεγέθους γραμματων Μείωση μεγέθους γραμματων Επαναφορά μεγέθους γραμματωνprint
Με θλίψη πληροφορηθήκαμε την απόφαση 29/2019 του Διοικητικού Συμβουλίου του Ν.Π.Δ.Δ. του Δήμου Σιντικής «Πρόνοια και Αγωγή», που αφορά στην αναστολή της λειτουργίας των Παιδικών Σταθμών στα Άνω Πορόια και στην Κερκίνη.
Διαβάζοντας το πρακτικό της απόφασης, η αρχική θλίψη άρχισε να μετατρέπεται σε εκνευρισμό και τελικά σε οργή, όταν αναλύσαμε το σκεπτικό και τα δεδομένα βάσει των οποίων ελήφθη η συγκεκριμένη απόφαση.
Μέσα από το παρόν έγγραφο, θα προσπαθήσουμε να καταρρίψουμε όλους τους ανυπόστατους ισχυρισμούς, βάσει των οποίων αποφάσισαν τα πέντε μέλη του Δ.Σ. (κ.κ. Θόδωρος Λόκας, Ευαγγελία Μπαλκάμη-Τυρνενοπούλου, Δημήτρης Στοΐλας, Θόδωρος Πασχαλίδης και Στέλλα Λεμονίδου).
Καταρχάς, στην απόφαση αναφέρεται ότι «Το Ν.Π.Δ.Δ. «Πρόνοια και Αγωγή Δήμου Σιντικής» επεξεργάσθηκε διάφορα σχέδια για την αντιμετώπιση του προβλήματος (σ.σ. της προβληματικής λειτουργίας των Παιδικών-Βρεφικών Σταθμών και ΚΔΑΠ) και κατέληξε σε προτάσεις, τόσο για την μείωση των δαπανών, όσο και για την αύξηση των εσόδων». Από αυτήν την πρόταση, που αντιγράφεται αυτούσια από τα πρακτικά, προκύπτουν συγκεκριμένα ερωτήματα, που χρήζουν συγκεκριμένων απαντήσεων από τους αρμόδιους:
Πότε και ποιοι συζήτησαν τις εναλλακτικές προτάσεις;
Ποιες είναι αυτές οι προτάσεις που συζητήθηκαν και με ποια κριτήρια έχουν ιεραρχηθεί;
Υπήρξε συζήτηση με την κοινωνία των πολιτών και με ποιον τρόπο;
Η εν λόγω απόφαση είναι πρωτοβουλία του Δ.Σ. ή εκτελείται «άνωθεν εντολή»;
Αλλά, ας δούμε και άλλα στοιχεία της απόφασης που την καθιστούν τουλάχιστον περίεργη και σίγουρα ακατανόητη. 
Αναφέρεται στα πρακτικά  ότι «Η ενέργεια αυτή (σ.σ. το κλείσιμο των δύο Παιδικών Σταθμών) θα αυξήσει τα έσοδα, σύμφωνα με τις εγκεκριμένες αιτήσεις της ΕΕΤΑΑ, κατά 35,000€ τουλάχιστον και, παράλληλα, θα ικανοποιήσει ένα πάγιο αίτημα της περιοχής του πρώην Δήμου Κερκίνης».
Αλήθεια, ποιο είναι το πάγιο αίτημα στο οποίο αναφέρεται η απόφαση; Γιατί, εμείς ζούμε και δραστηριοποιούμαστε εδώ και δεν έχουμε ακούσει ποτέ και κανέναν να επιζητά το κλείσιμο των Παιδικών Σταθμών Άνω Ποροΐων και Κερκίνης. Αντίθετα, μάλιστα, έχουμε ακούσει πολλούς «αρμόδιους» να …δεσμεύονται ότι όχι μόνο δεν θα κλείσουν οι σχολικές δομές, αλλά θα ενισχυθούν!
Όμως, το σκεπτικό πάσχει και σε ό,τι αφορά στην αριθμητική του διάσταση, μιας και γίνεται λόγος για εξοικονόμηση 35,000€. Λίγο νωρίτερα, πάντα στα πρακτικά, αναφέρεται ότι για αναμενόμενα έσοδα κάτω των 300,000€ τα συνολικά έξοδα θα ανέλθουν περί τα 366,000€. Άρα, ακόμη κι αν εξοικονομηθούν τα χρήματα από το κλείσιμο των δύο δομών σε Άνω Πορόια και Κερκίνη, θα εξακολουθεί να υπάρχει ένα κενό σχεδόν ίσο με το ποσό που -υποτίθεται- ότι εξοικονομείται. Εύλογα, λοιπόν, προκύπτουν και άλλα ερωτήματα για τους «υπεύθυνους»:
Αυτό το κενό, όπως προκύπτει από τη «δημιουργική λογιστική» της απόφασης, πώς θα καλυφθεί;
Γιατί ενώ αρχικά γίνεται αναφορά σε εξοικονόμηση τουλάχιστον 35,000€, στη συνέχεια το ποσό αυτό πέφτει στις 22,000€;
Υπάρχει περίπτωση να μην καλυφθεί, αλλά να θεωρηθεί «αναγκαίο κακό» και η Δημοτική Ενότητα Κερκίνης να υποστεί άλλη μια απώλεια, λόγω …καραμπόλας;
Είναι ξεκάθαρο, ότι το Δ.Σ. του αρμόδιου Ν.Π.Δ.Δ. έχει πάρει μια βεβιασμένη απόφαση, την οποία δεν στηρίζει επαρκώς σε αντικειμενικά στοιχεία και δεδομένα. Και τώρα είναι η σειρά του Δημοτικού Συμβουλίου Σιντικής να αποφασίσει αν θα επικυρώσει ή όχι αυτήν την κατάπτυστη απόφαση.
Και εδώ οι ρόλοι αντιστρέφονται, γιατί δεν είναι μόνο τα μέλη του Δημοτικού Συμβουλίου που θα κληθούν να αποφασίσουν με βάση συγκεκριμένα κριτήρια, αλλά και όλοι οι δημότες που θα κρίνουμε τους εκπροσώπους μας, ανάλογα με την απόφαση που θα πάρουν.
Αλήθεια, πόσο κοστολογείται το δικαίωμα ενός παιδιού στην απρόσκοπτη πρόσβαση σε μια εκπαιδευτική δομή, όπως οι Παιδικοί Σταθμοί; Έχετε αναλογιστεί ότι η εξοικονόμηση πόρων, που επικαλείται η εν λόγω απόφαση, ουσιαστικά θα επιβαρύνει τον μέσο δημότη, που θα πρέπει να μεταφέρει το παιδί του οδικώς (κι αν δεν έχει δικό του μέσο, να το κάνει μέσω ΤΑΞΙ) από και προς τη Ροδόπολη σε καθημερινή βάση;
Και για να τελειώνει το κακόγουστο αστείο με την εξοικονόμηση πόρων υπέρ του Δήμου Σιντικής, το συγκεκριμένο ποσό (ας δεχθούμε τα 36,000€ που αρχικώς επικαλείται η απόφαση) είναι ίσο με το εξωφρενικό ποσοστό της τάξης του 0.39% επί του συνόλου των εισπραχθέντων εσόδων του Δήμου Σιντικής (όπως αυτά αναφέρονται στα στοιχεία εκτέλεσης του προϋπολογισμού για τον Ιούνιο του τρέχοντος έτους) ή 0.29% επί του τελικού προϋπολογισμού για το 2019… Δηλαδή, ποιος λογικός και καλοπροαίρετος πολίτης θα δεχθεί ότι μια τέτοια απόφαση σώζει οικονομικά τον Δήμο;
Όμως, προκύπτουν και άλλα ζητήματα από την παραπάνω απόφαση.
Με βάση ποια παιδαγωγική οδηγία και με ποια υγειονομική εξασφάλιση προκύπτει ότι είναι καλύτερο για τα παιδιά μας να φιλοξενούνται σε μια δομή που μάλλον δεν μπορεί να υποστηρίξει την ταυτόχρονη παρουσία σαράντα παιδιών;
Γιατί καλοί είναι οι αριθμοί, όμως -υποτίθεται- ότι μια Δημοτική Αρχή βάζει πάνω απ’όλα τον άνθρωπο, πολύ περισσότερο όταν στην προκειμένη περίπτωση μιλάμε για παιδιά…
Κλείνοντας αυτή τη σύντομη επιστολή μας, σας καλούμε όλους να αρθείτε στο ύψος των περιστάσεων και να αντιληφθείτε την κρισιμότητα της απόφασης που καλείστε να επικυρώσετε.
Πλέον, δεν υπάρχει περιθώριο για κανέναν να κρύβεται πίσω από το δάκτυλό του.
Είμαστε βέβαιοι ότι θα αντιληφθείτε το απολύτως λογικό των όσων αναφέρουμε και δεν θα επικυρώσετε μια ακατανόητη απόφαση, ως προς το σκεπτικό αλλά και τον χρόνο λήψης της.
Σε κάθε άλλη περίπτωση, εμείς επιφυλασσόμαστε για κάθε νόμιμο δικαίωμά μας. Και εσείς να είστε σίγουροι ότι δεν θα μπορέσετε να αποφύγετε την οργή του απλού λαού."

Newsletter

Σαν σήμερα...

1371 | 

Η πόλη των Σερρών περιήλθε και πάλι υπό την εξουσία των Βυζαντινών στην κυριότητα του Δεσπότου της Θεσσαλονίκης Μανουήλ Παλαιολόγου μετά την ήττα των Σέρβων από τους Οθωμανούς στην μάχη του Εβρου.

1903 | 

Ενδεκαμελής συμμορία κομιτατζίδων υπό την αρχηγία του αρχικομιτατζή Ράδεφ, εισέβαλε στο χωριό Λάκκος και δολοφόνησε σε ενέδρα τον Πρόκριτο Ιάκωβο Δίγκο και τον Νικόλαο Δίγκο. Στη συνέχεια πυρπόλησε την οικία του πρώτου. Ο Τουρκικός στρατός κατέφθασε αμέσως μόλις ειδοποιήθηκε και συνεπλάκη μαζί τους. Μετά από επτάωρη συμπλοκή τραυματίστηκε και ο Κωνσταντίνος Γεράκης από την οικογένεια του Ιακώβου αλλά και ο επικεφαλής Τούρκος αξιωματικός. Ταυτόχρονα με τον Τουρκικό στρατό έφθασε και ο Πρόξενος των Σερρών Ίων Δραγούμης, όπου με την παρουσία απέτρεψε την λεηλασία και καταστροφή του χωριού από το Τουρκικό απόσπασμα.

1907 | 

Στο χωριό Σφέτσι Βράτσια (Μελενίκου) φονεύθηκε από Οθωμανούς ο σχισματικός Πακρούκας, ενεργό μέλος δολοφονικού κομιτάτου.

1944 | 

Εξελέγη επιτροπή από τις οργανώσεις του Ε.Α.Μ., προκειμένου να συναντήσουν τον Βούλγαρο Στρατάρχη Τολμπούχιν. Η συνάντηση πραγματοποιήθηκε και μεταξύ των άλλων συζητήθηκε και η αναχώρηση του Βουλγαρικού στρατού που παρέμεινε ακόμη στην περιοχή των Σερρών.

1951 | 

Διορίστηκε ως τοποτηρητής του Μητροπολιτικού θρόνου Ζιχνών ο μητροπολίτης Αγαθάγγελος.

1994 | 

Απεβίωσε Πέτρος Πέννας. Γεννήθηκε το 1902 στα Άνω Πορόϊα. Η οικογένεια του για να αποφύγει διωγμούς Τούρκων εγκαταστάθηκε στις Σέρρες όπου και φοίτησε στο σχολείο. Το 1916 λόγω της νέας βουλγαρικής κατοχής κατέφυγε με την μητέρα του στον Πειραιά ενώ ο πατέρας συνελήφθη και οδηγήθηκε ως όμηρος στην Βουλγαρία όπου πέθανε. Σπούδασε στη Νομική Σχολή του Πανεπιστημίου των Αθηνών και άσκησε επί 47 ολόκληρα χρόνια το δικηγορικό λειτούργημα. Το δημιουργικό του έργο επεκτείνεται και σε πεδία κοινωνικών δραστηριοτήτων. Υπήρξε ιδρυτικό μέλος της Εθνικής Ενώσεως Βορείων Ελλήνων και της Εταιρίας Ιστορικών Σπουδών επί του Νεωτέρου Ελληνισμού. Το 1952 με άλλους εξέχοντες Σερραίους ίδρυσε την Ιστορική και Λαογραφική Εταιρία Σερρών-Μελενίκου της οποίας διετέλεσε Γενικός Γραμματέας και Πρόεδρος μέχρι το θάνατό του. Παράλληλα αφιέρωσε την ζωή του στη συλλογή ιστορικών, εθνολογικών, λαογραφικών και γενικά πολιτιστικών στοιχείων των Σερρών. Καρπός των προσπαθειών του είναι τα ιστορικά συγγράμματα του: «Ιστορία των Σερρών» (1966), «Τα Άνω Πορόϊα Σερρών» (1989) και πλήθος δημοσιευμάτων στο τύπο και σε περιοδικά καθώς και ανακοινώσεις σε συνέδρια. Πολιτεύθηκε με το Λαϊκό κόμμα και εκλέχθηκε δύο φορές βουλευτής το 1935 και το 1950, ενώ κατά την διάρκεια των ετών 1946-1950 διετέλεσε γενικός γραμματέας, σε τάξη και αρμοδιότητες υφυπουργού, του ιδιαίτερα σημαντικού για την περίοδο εκείνη Υπουργείου Κοινωνικής Πρόνοιας.
Ιστορικό ημερολόγιο των Σερρών
Επιμέλεια: Σ. Π. Αραμπατζής
(δημοσιογράφος ΕΡΑ Σερρών)

Τα πιο διαβασμένα

Τις τελευταίες 7 ημέρες