ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ

Εσωτερικά τοπία – Σεμινάριο δημιουργίας ντοκιμαντέρ από τον Σερραίο σκηνοθέτη Χρήστο Καρακέπελη

Για πέμπτη συνεχή χρονιά ο Σερραίος σκηνοθέτης Χρήστος Καρακέπελης και η σεναριογράφος Νατάσα Σέγκου πραγματοποιούν στο ΚΕΤ ένα σεμινάριο δημιουργίας ντοκιμαντέρ με τίτλο Εσωτερικά Τοπία.

Για πέμπτη συνεχή χρονιά ο Σερραίος σκηνοθέτης Χρήστος Καρακέπελης και η σεναριογράφος Νατάσα Σέγκου πραγματοποιούν στο ΚΕΤ ένα σεμινάριο δημιουργίας ντοκιμαντέρ με τίτλο Εσωτερικά Τοπία.

 Για πέμπτη συνεχή χρονιά ο Σερραίος σκηνοθέτης Χρήστος Καρακέπελης και η σεναριογράφος Νατάσα Σέγκου πραγματοποιούν στο ΚΕΤ ένα σεμινάριο δημιουργίας ντοκιμαντέρ με τίτλο Εσωτερικά Τοπία. Το σεμινάριο δομείται πάνω στις συγκεκριμένες ιδέες των ταινιών που οι συμμετέχοντες επιθυμούν να υλοποιήσουν. Στόχος του είναι να αναπτυχθούν οι ιδέες στη διάρκεια των μαθημάτων, ώστε στο τέλος του σεμιναρίου να έχουν μορφοποιηθεί σε ένα σενάριο, σ’ ένα εργαλείο ικανό να στηρίξει τη συνέχεια μιας παραγωγής.

 

Λίγο πριν την έναρξη του φετινού κύκλου μαθημάτων, θα προβληθούν στο ΚΕΤ δυο ταινίες μεγάλου μήκους και μία ταινία μικρού μήκους μαθητών που συμμετείχαν στα προηγούμενα έτη του σεμιναρίου. Την Τετάρτη 17 Οκτωβρίου θα προβληθεί η ταινία του Χρήστου Καπάτου Η φωνή του Αντώνη. Θα προηγηθεί η μικρού μήκους ταινία του Νίκου Κατσού The Woman. Την Τετάρτη 24 Οκτωβρίου θα προβληθεί η ταινία Príncipes Felizes του Πάνου Δεληγιάννη.

 

Ώρα έναρξης: 21:00 | είσοδος ελεύθερη (κρατήσεις απαραίτητες: 213 00 40 496)

 


Το σεμινάριο πραγματοποιείται σε τρία επίπεδα εργασίας :

 

α) Ανοιχτός διάλογος πάνω στην κάθε ιδέα στο πλαίσιο της ομάδας των συμμετεχόντων. Αμοιβαία ανταλλαγή απόψεων και γνώσεων. Η ομάδα λειτουργεί σαν ένας πρώτος κύκλος, σαν ένας πρώτος οικείος χώρος όπου αναδύονται τα προβλήματα και αναζητούνται οι λύσεις τους. Πέρα από την κριτική και τις προτάσεις η ομάδα ανταλλάσσει τεχνογνωσία ή δεξιότητες που ο ένας θέτει στην υπηρεσία του άλλου.

 

β) Αισθητική εκπαίδευση μέσα από προβολές ταινιών (ντοκιμαντέρ και μυθοπλασίας) οι οποίες λειτουργούν ως αφορμή συζήτησης πάνω σε μοντέλα αφήγησης, ύφη και γραφές. Οι νέοι δημιουργοί έρχονται σε επαφή με ετερόκλητα έργα, «σχολές», μεγάλους δημιουργούς, διαπιστώνουν τη σημασία ενός προσωπικού βλέμματος, την ανάγκη διαλόγου ανάμεσα στο περιεχόμενο (θέμα) και τη φόρμα της ταινίας που θέλουν να δημιουργήσουν.

 

γ) Παράλληλα με τα δυο παραπάνω επίπεδα εργασίας που γίνονται στο πλαίσιο του εβδομαδιαίου τετράωρου μαθήματος (Χρήστος Καρακέπελης), η σεναριακή επεξεργασία και διαμόρφωση του κάθε έργου εξελίσσεται σε κατ’ ιδίαν συναντήσεις με τον κάθε μαθητή (Νατάσα Σέγκου) με στόχο την επικεντρωμένη δουλειά σε κάθε ιδέα, σε ώρες και ημέρες που θα ρυθμίζονται ευέλικτα μέσα από έναν αμοιβαίο συντονισμό.

 

Το σεμινάριο περιλαμβάνει επίσης μια εισαγωγή στα αφηγηματικά εργαλεία του φωτός, του ήχου και του μοντάζ, μέσα από παρουσιάσεις των παραπάνω από επαγγελματίες, ικανούς να επισημάνουν τη σχέση μεταξύ τεχνικής επάρκειας και κινηματογραφικής έκφρασης.

 

Μετά το τέλος των μαθημάτων και καθώς η προσπάθεια υλοποίησης των ταινιών συνεχίζεται για τους μαθητές, ο Χρήστος Καρακέπελης και η Νατάσα Σέγκου συνεχίζουν να παρακολουθούν την εξέλιξη της πορείας των έργων έως την ολοκλήρωσή τους.Το σεμινάριο απευθύνεται σε νέους κινηματογραφιστές, σπουδαστές φωτογραφίας και κινηματογράφου, αλλά και γενικότερα σε ενδιαφερόμενους για το δημιουργικό ντοκιμαντέρ.

Δηλώσεις συμμετοχής στο:

info@polychorosket.gr και στο: 213 00 40 496

 

(περιορισμένος αριθμός συμμετοχών).

 

Xρήστος Καρακέπελης

 

Γεννήθηκε στις Σέρρες το 1962. Σπούδασε πολιτικές επιστήμες στο Πάντειο Πανεπιστήμιο και σκηνοθεσία στη Σχολή Σταυράκου. Στη διάρκεια των σπουδών του σκηνοθέτησε δυο ταινίες μικρού μήκους, ενώ από το 1985 ξεκίνησε να εργάζεται στο χώρο της διαφήμισης. Έχει γράψει σενάρια για ντοκιμαντέρ, έχει σκηνοθετήσει σειρές ντοκιμαντέρ για την τηλεόραση και δύο κινηματογραφικά ντοκιμαντέρ που έχουν αποσπάσει πολλαπλές διακρίσεις στην Ελλάδα και το εξωτερικό :Το Σπίτι του Κάιν (2000, 35mm, 80′) και την Πρώτη Ύλη (2010, 35mm, 78΄). Το τελευταίο διάστημα εργάζεται πάνω στο τρίτο του κινηματογραφικό ντοκιμαντέρ με τον τίτλο «2052» και στο σενάριο της πρώτης του ταινίας μυθοπλασίας με τον προσωρινό τίτλο «Δύναμη Αδράνειας».