ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ

Το 3ο Δημοτικό Σχολείο Σερρών στο πρόγραμμα ΕRASMUS+ με τίτλο «ΨΗΦΙΑΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ»

Aπό 28 Μαΐου 2018 έως 1 Ιουνίου 2018 στην Πράγα της Τσεχίας

Aπό 28 Μαΐου 2018 έως 1 Ιουνίου 2018 στην Πράγα της Τσεχίας

Aπό 28 Μαΐου 2018 έως 1 Ιουνίου 2018 στην Πράγα της Τσεχίας

Το 3ο Δημοτικό Σχολείο Σερρών συμμετέχει με τρεις (3) εκπαιδευτικούς σε επιμορφωτικό πρόγραμμα ΕRASMUS+  με τίτλο «ΨΗΦΙΑΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ» , το οποίο θα πραγματοποιηθεί από 28 Μαΐου 2018 έως 1 Ιουνίου 2018 στην Πράγα της Τσεχίας.

Σκοπός του προγράμματος είναι να συνδεθούν κατά άμεσο τρόπο οι πραγματικές ανάγκες των Εκπαιδευτικών οι οποίοι αναζητούν καινοτόμες, εκπαιδευτικές προσεγγίσεις με τη χρήση και αξιοποίηση των νέων τεχνολογιών, για να την εφαρμογή του προγράμματος σπουδών στο σχολείο. Η επιμόρφωση εμπεριέχει ένα μίγμα θεωρητικών και πρακτικών γνώσεων, τα οποία επιτρέπουν στους εκπαιδευτικούς να αλληλεπιδρούν με τα συστήματα ηλεκτρονικής μάθησης και να τα χρησιμοποιούν αποτελεσματικά στη διδασκαλία τους.

Η ενσωμάτωση των Τεχνολογιών της Πληροφορικής και των Επικοινωνιών  στην καθημερινή εκπαιδευτική πρακτική αποτελεί για το σχολείο ένα μέσον υποστήριξης των σύγχρονων παιδαγωγικών προσεγγίσεων για τη μάθηση, την ανταλλαγή καλών πρακτικών με τους συναδέλφους τους, αλλά και των δυνατοτήτων για διαρκή επιμόρφωση.

                                                                                                                        Ο Διευθυντής

Δημήτριος Στεφανίδης


 

Ο εμπλουτισμός των γνώσεων των ΤΠΕ σε ζητήματα διδακτικής και η αλληλεπίδραση με Ευρωπαίους συναδέλφους θα λειτουργήσει προσθετικά στο γνωστικό επίπεδο των εκπαιδευτικών και θα αποτελέσει εφαλτήριο για μελλοντική συνεργασία στην υλοποίηση κι άλλων Ευρωπαϊκών προγραμμάτων, στα οποία ήδη υλοποποιούνε (eTwinning, Comenius, Engineer, InspiringScienceEducation).

 Το σχολείο μας υπέβαλλε και την προηγούμενη χρονιά αίτηση στο πρόγραμμα Erasmus+ με το ίδιο θέμα, αλλά δεν εγκρίθηκε από την αρμόδια υπηρεσία.

Οι νέες διδακτικές καινοτομίες (Η/Υ, Διαδίκτυο), οι μεθοδολογίες (κριτική θεώρηση, διαπολιτισμική προσέγγιση, σχέδια εργασίας κ.τ.λ.) και τα νέα θεματικά πεδία στην εκπαίδευση (αγωγή υγείας, περιβαλλοντική αγωγή κ.τ.λ.), καθιστούν την συνεχιζόμενη εκπαίδευση και επιμόρφωση των εκπαιδευτικών αναγκαιότερη όσο ποτέ άλλοτε. Ο σημερινός εκπαιδευτικός καλείται να ανταπεξέλθει στο νέο ρόλο του, εφοδιασμένος με νέες γνώσεις, και καινούριες ιδέες και προτάσεις στο χώρο της παιδαγωγικής, της διδακτικής και της πληροφορικής, ώστε να μπορεί να πετύχει μια νέα πολυπολιτισμική, πολύγλωσση και με πολλούς τρόπους προσέγγιση στη μάθηση. Ο σύγχρονος δάσκαλος καλείται να «παίξει» το νέο ρόλο του, χωρίς φυσικά να χάσει την αγάπη και την ευαισθησία του για το παιδί και το σχολείο.

 Το σχολείο από τη μεριά του, για να παραμείνει ζωντανός και δημιουργικός θεσμός, πρέπει να μετασχηματίζει σε διδακτικές προσεγγίσεις τις σύγχρονες παιδαγωγικές αντιλήψεις και τις απαιτήσεις της κοινωνίας. Η διοίκηση της σχολικής μονάδας, υπερβαίνοντας τη γραφειοκρατική και διαχειριστική διάσταση του ρόλου της, καλείται να λειτουργεί ως φορέας αλλαγών, καινοτομιών, διαμόρφωσης εσωτερικής κουλτούρας και οράματος.

 Η απόσταση από τα κέντρα εκπαιδευτικής πολιτικής, η οικονομική δυσχέρεια και η μικρή δυνατότητα μετακινήσεων έχουν αφήσει την τεχνολογία του διαδικτύου ως το μοναδικό μέσον επικοινωνίας. Για το σχολείο μας, που κόντρα στις δυσκολίες των καιρών επιμένει να προσπαθεί για πραγματική, σύγχρονη και κατά το δυνατόν εναρμονισμένη με την Ευρωπαϊκή εκπαίδευση, είναι απαραίτητη η συχνή αλληλεπίδραση της διοίκησης και των εκπαιδευτικών του με τις Ευρωπαϊκές σχολικές κοινωνίες

TO ΟΡΑΜΑ ΤΟΥ ΣΧΟΛΕΙΟΥ

 Η διοίκηση ενός ποιοτικού σχολείου πρέπει να διατυπώσει το όραμα της σχολικής μονάδας και να αναγνωρίσει τη δημιουργικότητα του ανθρώπινου δυναμικού της για να ανταποκριθεί στο όραμα αυτό. Το 3ο Δημοτικό Σχολείο Σερρών εστιάζει στην ανάπτυξη της πλήρους δυνατότητας των εκπαιδευτικών του, με την επιμόρφωση και την καινοτομία και η Ευρωπαϊκή εμπειρία είναι μια σημαντική ενίσχυση σε αυτή την κατεύθυνση. Είναι, λοιπόν, απαραίτητο να έχουμε στην εκπαιδευτική μας προσέγγιση την επίγνωση της Ευρωπαϊκής εκπαιδευτικής ιδέας και κουλτούρας, τόσο σε επίπεδο σχεδιασμού όσο και σε επίπεδο καθημερινής πρακτικής μέσα στην εκπαιδευτική κοινότητα.

 Κάθε μεταρρυθμιστική προσπάθεια στην οργάνωση, τη λειτουργία και τις μεθόδους της εκπαίδευσης προβάλλει την ανάγκη για αναβάθμιση και επικαιροποίηση των γνώσεων και δεξιοτήτων των εκπαιδευτικών που θα εφαρμόσουν τη μεταρρύθμιση και θα τη μετουσιώσουν σε πράξη. Η ενσωμάτωση των ΤΠΕ στην καθημερινή εκπαιδευτική πρακτική αποτελεί για τους εκπαιδευτικούς μας ένα μέσον υποστήριξης των σύγχρονων παιδαγωγικών προσεγγίσεων για τη μάθηση, την ανταλλαγή καλών πρακτικών με τους συναδέλφους τους στο «παγκόσμιο χωριό», αλλά και των δυνατοτήτων για διαρκή επιμόρφωση. Επιπλέον, η δημιουργία υποδομών μόνιμου χαρακτήρα στο σχολείο μας θα συμβάλει στην ποιοτική αναβάθμιση της εκπαιδευτικής διαδικασίας και στη δημιουργία ενός αποδοτικού, συνεχώς βελτιούμενου και αποκεντρωμένου εκπαιδευτικού συστήματος.