Πρωτοσέλιδο

Το 3ο Δημοτικό Σχολείο Σερρών στο πρόγραμμα ΕRASMUS+ με τίτλο «ΨΗΦΙΑΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ»

Αύξηση μεγέθους γραμματων Μείωση μεγέθους γραμματων Επαναφορά μεγέθους γραμματωνprint
Aπό 28 Μαΐου 2018 έως 1 Ιουνίου 2018 στην Πράγα της Τσεχίας

Το 3ο Δημοτικό Σχολείο Σερρών συμμετέχει με τρεις (3) εκπαιδευτικούς σε επιμορφωτικό πρόγραμμα ΕRASMUS+  με τίτλο «ΨΗΦΙΑΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ» , το οποίο θα πραγματοποιηθεί από 28 Μαΐου 2018 έως 1 Ιουνίου 2018 στην Πράγα της Τσεχίας.

Σκοπός του προγράμματος είναι να συνδεθούν κατά άμεσο τρόπο οι πραγματικές ανάγκες των Εκπαιδευτικών οι οποίοι αναζητούν καινοτόμες, εκπαιδευτικές προσεγγίσεις με τη χρήση και αξιοποίηση των νέων τεχνολογιών, για να την εφαρμογή του προγράμματος σπουδών στο σχολείο. Η επιμόρφωση εμπεριέχει ένα μίγμα θεωρητικών και πρακτικών γνώσεων, τα οποία επιτρέπουν στους εκπαιδευτικούς να αλληλεπιδρούν με τα συστήματα ηλεκτρονικής μάθησης και να τα χρησιμοποιούν αποτελεσματικά στη διδασκαλία τους.

Η ενσωμάτωση των Τεχνολογιών της Πληροφορικής και των Επικοινωνιών  στην καθημερινή εκπαιδευτική πρακτική αποτελεί για το σχολείο ένα μέσον υποστήριξης των σύγχρονων παιδαγωγικών προσεγγίσεων για τη μάθηση, την ανταλλαγή καλών πρακτικών με τους συναδέλφους τους, αλλά και των δυνατοτήτων για διαρκή επιμόρφωση.

                                                                                                                        Ο Διευθυντής

Δημήτριος Στεφανίδης


 

Ο εμπλουτισμός των γνώσεων των ΤΠΕ σε ζητήματα διδακτικής και η αλληλεπίδραση με Ευρωπαίους συναδέλφους θα λειτουργήσει προσθετικά στο γνωστικό επίπεδο των εκπαιδευτικών και θα αποτελέσει εφαλτήριο για μελλοντική συνεργασία στην υλοποίηση κι άλλων Ευρωπαϊκών προγραμμάτων, στα οποία ήδη υλοποποιούνε (eTwinning, Comenius, Engineer, InspiringScienceEducation).

 Το σχολείο μας υπέβαλλε και την προηγούμενη χρονιά αίτηση στο πρόγραμμα Erasmus+ με το ίδιο θέμα, αλλά δεν εγκρίθηκε από την αρμόδια υπηρεσία.

Οι νέες διδακτικές καινοτομίες (Η/Υ, Διαδίκτυο), οι μεθοδολογίες (κριτική θεώρηση, διαπολιτισμική προσέγγιση, σχέδια εργασίας κ.τ.λ.) και τα νέα θεματικά πεδία στην εκπαίδευση (αγωγή υγείας, περιβαλλοντική αγωγή κ.τ.λ.), καθιστούν την συνεχιζόμενη εκπαίδευση και επιμόρφωση των εκπαιδευτικών αναγκαιότερη όσο ποτέ άλλοτε. Ο σημερινός εκπαιδευτικός καλείται να ανταπεξέλθει στο νέο ρόλο του, εφοδιασμένος με νέες γνώσεις, και καινούριες ιδέες και προτάσεις στο χώρο της παιδαγωγικής, της διδακτικής και της πληροφορικής, ώστε να μπορεί να πετύχει μια νέα πολυπολιτισμική, πολύγλωσση και με πολλούς τρόπους προσέγγιση στη μάθηση. Ο σύγχρονος δάσκαλος καλείται να «παίξει» το νέο ρόλο του, χωρίς φυσικά να χάσει την αγάπη και την ευαισθησία του για το παιδί και το σχολείο.

 Το σχολείο από τη μεριά του, για να παραμείνει ζωντανός και δημιουργικός θεσμός, πρέπει να μετασχηματίζει σε διδακτικές προσεγγίσεις τις σύγχρονες παιδαγωγικές αντιλήψεις και τις απαιτήσεις της κοινωνίας. Η διοίκηση της σχολικής μονάδας, υπερβαίνοντας τη γραφειοκρατική και διαχειριστική διάσταση του ρόλου της, καλείται να λειτουργεί ως φορέας αλλαγών, καινοτομιών, διαμόρφωσης εσωτερικής κουλτούρας και οράματος.

 Η απόσταση από τα κέντρα εκπαιδευτικής πολιτικής, η οικονομική δυσχέρεια και η μικρή δυνατότητα μετακινήσεων έχουν αφήσει την τεχνολογία του διαδικτύου ως το μοναδικό μέσον επικοινωνίας. Για το σχολείο μας, που κόντρα στις δυσκολίες των καιρών επιμένει να προσπαθεί για πραγματική, σύγχρονη και κατά το δυνατόν εναρμονισμένη με την Ευρωπαϊκή εκπαίδευση, είναι απαραίτητη η συχνή αλληλεπίδραση της διοίκησης και των εκπαιδευτικών του με τις Ευρωπαϊκές σχολικές κοινωνίες

TO ΟΡΑΜΑ ΤΟΥ ΣΧΟΛΕΙΟΥ

 Η διοίκηση ενός ποιοτικού σχολείου πρέπει να διατυπώσει το όραμα της σχολικής μονάδας και να αναγνωρίσει τη δημιουργικότητα του ανθρώπινου δυναμικού της για να ανταποκριθεί στο όραμα αυτό. Το 3ο Δημοτικό Σχολείο Σερρών εστιάζει στην ανάπτυξη της πλήρους δυνατότητας των εκπαιδευτικών του, με την επιμόρφωση και την καινοτομία και η Ευρωπαϊκή εμπειρία είναι μια σημαντική ενίσχυση σε αυτή την κατεύθυνση. Είναι, λοιπόν, απαραίτητο να έχουμε στην εκπαιδευτική μας προσέγγιση την επίγνωση της Ευρωπαϊκής εκπαιδευτικής ιδέας και κουλτούρας, τόσο σε επίπεδο σχεδιασμού όσο και σε επίπεδο καθημερινής πρακτικής μέσα στην εκπαιδευτική κοινότητα.

 Κάθε μεταρρυθμιστική προσπάθεια στην οργάνωση, τη λειτουργία και τις μεθόδους της εκπαίδευσης προβάλλει την ανάγκη για αναβάθμιση και επικαιροποίηση των γνώσεων και δεξιοτήτων των εκπαιδευτικών που θα εφαρμόσουν τη μεταρρύθμιση και θα τη μετουσιώσουν σε πράξη. Η ενσωμάτωση των ΤΠΕ στην καθημερινή εκπαιδευτική πρακτική αποτελεί για τους εκπαιδευτικούς μας ένα μέσον υποστήριξης των σύγχρονων παιδαγωγικών προσεγγίσεων για τη μάθηση, την ανταλλαγή καλών πρακτικών με τους συναδέλφους τους στο «παγκόσμιο χωριό», αλλά και των δυνατοτήτων για διαρκή επιμόρφωση. Επιπλέον, η δημιουργία υποδομών μόνιμου χαρακτήρα στο σχολείο μας θα συμβάλει στην ποιοτική αναβάθμιση της εκπαιδευτικής διαδικασίας και στη δημιουργία ενός αποδοτικού, συνεχώς βελτιούμενου και αποκεντρωμένου εκπαιδευτικού συστήματος.


Newsletter

Σαν σήμερα...

1905 | 

Ο Μήτας Φιλίππου πρόκριτος από το Πετρίτσι δολοφονήθηκε από Βούλγαρους κομιτατζήδες μέσα στην αγορά.

1907 | 

Από έκθεση του Μητροπολίτη Μελενίκου Αιμιλιανού Δάγγουλα: «Συμμορία εκ Βουλγαρίας προέβη εις επίθεσιν κατά του ελληνοβλαχικού ποιμενικού συνοικισμού του Βαζόβου, του τμήματος Μελενίκου».

1912 | 

Η τουρκική στρατιά Στρυμόνος από 25.000 άνδρες με διοικητή τον Αλή Ναδίρ Πασά ξεκίνησε από το Σιδηρόκαστρο για τα Γιαννιτσά, τα οποία τα είχαν καταλάβει οι Έλληνες και στο δρόμο αυτοδιαλύθηκε. Στο Σιδηρόκαστρο τούρκικη μεραρχία των Σερρών που αποτελούνταν από ντόπιους επιστρατευμένους, όταν διατάχθηκε να βαδίσει κι αυτή προς τα Γιαννιτσά, στασίασε, γύρισε στις Σέρρες να υπερασπιστεί τον τουρκικό πληθυσμό αλλά πριν ακόμη φανούν οι Βούλγαροι διαλύθηκε και εγκατέλειψε την πόλη.

1912 | 

Τμήμα Βουλγαρικού στρατού με επικεφαλής τον κομιτατζή Καραφύλλη εισήλθε στο Ν. Πετρίτσι. Οι Βούλγαροι συνέλαβαν τον Τούρκο οπλαρχηγό Αμπτουλά Τσαούς και τα δυο του παιδιά. Περί τους 160 Τούρκοι οδηγήθηκαν στο δυτικό άκρο του χωριού και σφαγιάστηκαν.

1914 | 

Πρωτοκυκλοφόρησε στις Σέρρες η εφημερίδα «Χαραυγή» ως «Μακεδονική εφημερίς εκδιδομένη καθ' εβδομάδαν». Στα πρώτα της φύλλα δεν αναφέρει ούτε εκδότη ούτε διευθυντή. Ήταν τετρασέλιδη και σε μέγεθος 28.5Χ40.5. Στο φίλο της 11ης Ιουνίου 1915 ως διευθυντής της αναγράφεται ο Αθανάσιος Π. Καράμπελας και υπεύθυνος συντάκτης ο Δ. Μαλαμίδης. Η συνδρομή για την πόλη των Σερρών ήταν 6 δραχμές, για το εσωτερικό και 8 για το εξωτερικό.

1928 | 

Υπογράφηκε η σύμβαση του Ελληνικού Δημοσίου με τις εταιρίες "John Monks and Sons" και "Ulen and Company" της Ν. Υόρκης για την εκτροπή τμήματος του ποταμού Στρυμόνα, την κατασκευή έργων ισορροπίας στη στάθμη της λίμνης Κερκίνης και άλλων αντιπλημμυρικών έργων που κάλυπταν εκτάσεις 1.180.000 στρεμ. στην πεδιάδα των Σερρών, αξίας 1700 εκατομμυρίων δραχμών της εποχής εκείνης. Η σύμβαση κυρώθηκε με τον νόμο 3718/8-12-28 και δημοσιεύθηκε στο υπ' αριθμ. 279/31-12-1928 Φ.Ε.Κ.

1932 | 

Επανεμφανίσθηκαν τα «Καλουτάκια» στα διαλείμματα των κινηματογραφικών προβολών στο «Κρόνιον».

1935 | 

Στο «Κρόνιον» προβάλλονταν η ταινία «Η γάτα και το βιολί» με τους Ζανέτ Μακ Δόναλτ - Ραμόν Νοβάρο.

1941 | 

Τα γερμανικά στρατεύματα κατοχής συνεχίζοντας τις εκτελέσεις αθώων κρέμασαν στο Καλόκαστρο μπροστά στο κοινοτικό κατάστημα, 1 πατριώτες. Σύμφωνα με την ανακοίνωση τους ήταν: «μέλη συμμοριών και.. για αντίποινα, από την περιοχή Νιγρίτας». Ένας όμως κατάφερε και διέφυγε την τελευταία στιγμή.

1948 | 

Δόθηκε η παράσταση της υπερεπιθεώρησης του Γιώργου Καφταντζή «Σερραϊκές Τρέλες». Ολες οι εισπράξεις διετέθησαν υπέρ του στρατού.

1948 | 

Απεβίωσε ο Δημήτριος Βιτσικάνος (Μπαρμπατούσιος) που προσέφερε σημαντικές υπηρεσίες στον Μακεδονικό αγώνα. Γεννήθηκε στη Νιγρίτα το 1872.

1965 | 

«Αποπερατούται η Δημοτική Αγορά Σερρών» ήταν ο τίτλος της ανταπόκρισης από τις Σέρρες που δημοσιεύθηκε στην εφημερίδα «Ελληνικός Βορράς» και η οποία ανέφερε: «Ένα λαμπρόν κόσμημα θα αποκτήσουν συντόμως αι Σέρραι, με την επικειμένην αποπεράτωσιν της Δημοτικής Αγοράς μας. Η συνολική δαπάνη του θαυμασίου έργου ανήλθεν εις 5.500.000 δρχ. Διετέθησαν μέχρι τούδε 3.500.000 δρχ. και αι εργασίαι αποπερατώσεώς του διεκόπησαν, λόγω ελλείψεως του υπολειπομένου ποσού των 2.000.000 δρχ., το οποίον πιστεύεται, ότι θα εξευρεθή και θα διατεθή συντόμως».
Ιστορικό ημερολόγιο των Σερρών
Επιμέλεια: Σ. Π. Αραμπατζής
(δημοσιογράφος ΕΡΑ Σερρών)

Τα πιο διαβασμένα

Τις τελευταίες 7 ημέρες