Πρωτοσέλιδο

«Ιφιγένεια εν Αυλίδι» του Ευριπίδη, σε Αμφίπολη και Σέρρες

Αύξηση μεγέθους γραμματων Μείωση μεγέθους γραμματων Επαναφορά μεγέθους γραμματωνprint

Μία από τις ωραιότερες δημιουργίες το Ευριπίδη, η τραγωδία «Ιφιγένεια εν Αυλίδι» περιοδεύει στην Αθήνα και σε ολόκληρη την Ελλάδα  αυτό το καλοκαίρι, σε σκηνοθεσία Αιμίλιου Χειλάκη και Μανώλη Δούνια. Με συνοδοιπόρους την -ειδικά γραμμένη για την παράσταση -πρωτότυπη μουσική του Σταμάτη Κραουνάκη, την καινούρια μετάφραση του διακεκριμένου ποιητή Γιώργου Μπλάνα και υιοθετώντας το πρότυπο των τριών υποκριτών, ο Αιμίλιος Χειλάκης γίνεται Αγαμέμνονας και Αχιλλέας, η Αθηνά Μαξίμου γίνεται Κλυταιμνήστρα και Μενέλαος και η Λένα Παπαληγούρα Ιφιγένεια και Πρεσβύτης.

Μαζί τους ένας 9μελής γυναικείος χορός που με ζωντανή μουσική μας αφηγούνται την τραγική ιστορία της Ιφιγένειας και κυρίως τις συνθήκες που οδήγησαν στη θυσία της. Γιατί το πραγματικό διακύβευμα της τραγωδίας δεν είναι η άδικη σφαγή μιας αθώας κοπέλας, αλλά η διαφθορά αυτών που κατέχουν την εξουσία. Προσπαθώντας να κατακτήσουν ακόμα μεγαλύτερη δύναμη και επιρροή, θυσιάζουν τα πάντα, χωρίς όμως ποτέ να αναλαμβάνουν την ευθύνη των πράξεων τους. Για τους Έλληνες  η αρπαγή της Ωραίας Ελένης ήταν απλά ένα πρόσχημα για να εκστρατεύσουν κατά της Τροίας και να επιστρέψουν με τα λάφυρα των νικητών. Και φυσικά ούτε η «θυσία» μιας αθώας κοπέλας θα μπορούσε να σταθεί εμπόδιο στα σχέδιά τους.

Όταν ο Αγαμέμνονας σκοτώνει το ιερό ελάφι της θεάς Άρτεμις, εκείνη για να τον εκδικηθεί, προκαλεί άπνοια καθηλώνοντας έτσι τον ελληνικό στόλο στην Αυλίδα. Ο μόνος τρόπος για να εξευμενίσει ο Αγαμέμνονας την θεά και να ξεκινήσει ο ελληνικός στρατός για τον Τρωικό πόλεμο είναι να θυσιάσει την κόρη του, Ιφιγένεια. Με το φόβο του στρατού που είναι έτοιμος να εξεγερθεί, ο Αγαμέμνονας καλεί την Ιφιγένεια να έρθει στην Αυλίδα με το πρόσχημα ότι θα την παντρέψει με τον Αχιλλέα. Όταν εκείνη καταφτάνει στο στρατόπεδο μαζί με την μητέρα της Κλυταιμήστρα συνειδητοποιεί ότι τίποτα δεν πρόκειται να σταματήσει τους Έλληνες από το να εκδικηθούν για την αρπαγή της Ωραίας Ελένης και να λεηλατήσουν την Τροία – ούτε καν ο άσκοπος θάνατος ενός παιδιού που δεν έφταιξε σε τίποτα.

Συντελεστές

Μετάφραση:                   Γιώργος Μπλάνας

Σκηνοθεσία:                   Αιμίλιος Χειλάκης – Μανώλης Δούνιας

Μουσική:                        Σταμάτης Κραουνάκης

Σκηνικά – Κοστούμια:    Κωνσταντίνος Ζαμάνης

Φωτισμοί:                       Νίκος Βλασόπουλος

Κίνηση:                          Αγγελική Τρομπούκη

Βοηθός Σκηνοθετών:     Αλέξανδρος Βάρθης

Μουσική Διδασκαλία:    Άννα Λάκη

Βοηθός Σκηνογράφου:   Βάσια Χριστοπούλου

B Bοηθός Σκηνοθετών: Μαρία Χανδρά

Πρωταγωνιστούν

Αιμίλιος Χειλάκης

Αθηνά Μαξίμου

Λένα Παπαληγούρα

και οι

Δήμητρα Βήττα, Ελεάνα Γεωργούλη, Σμαράγδα Κάκκινου,

Άννα Κλάδη, Άννα Λάκη, Βάσια Λακουμέντα,

Φραγκίσκη Μουστάκη, Δώρα Στυλιανέση, Μαρία Τζάνη.

ΤΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ


ΑΥΓΟΥΣΤΟΣ


ΤΡΙΤΗ 8/8 ΑΜΦΙΠΟΛΗ

ΠΑΡΑΣΚΕΥΗ 25/8 ΣΕΡΡΕΣ

 


Newsletter

Σαν σήμερα...

1874 | 

Ο τότε Έλληνας Πρόξενος Σερρών Αν. Γεννάδης με αφορμή τα προβλήματα που δημιουργήθηκαν στα εκπαιδευτικά πράγματα της πόλης ανέφερε στο Υπουργείο Εξωτερικών της Ελλάδος: «Ο Μακεδονικός Φιλεκπαιδευτικός Σύλλογος προ 3 ετών λαβών γνώσιν της καταπληκτικής ανικανότητος των κατά τα μέρη ταύτα επερχομένων του δημοδιδασκάλου επάγγελμα και την συνεπεία ταύτης επιγιγνομένην βλάβην, αποφάσισε να συστήσει Διδασκαλείον (…) Κατά την εποχήν εκείνη διετέλει Διευθυντής της Ελληνικής Σχολής ο κ. Μαρούλης. (…) Θα είχε μεγάλη επιτυχία το έργο του εάν εκτός από τα μεγάλα πλεονεκτήματα (προσόντα) του δεν είχε και μεγάλα ελαττώματα. Χαρακτήρ βιαιότατος και εγωϊστικός δεν μπορούσε να υποφέρει την ελαχίστην εποπτείαν της Διοικητικής Επιτροπής του Συλλόγου. (…) Συνέχισεν να ανεξαρτοποιείται, να αποσπάται και να γίνεται εντελώς ανεξάρτητως. Έτσι, άρχισε μια «διαμάχη πολύ σκληρή», με αποτέλεσμα να παυθεί τελικά ο κ. Μαρούλης και να προσκληθεί ως δευθυντής ο εξ Ηπείρου κ. Βράνος Βουζάνης εν Γερμανία εκεπαιδευθείς».

1906 | 

Το Οικουμενικό Πατριαρχείο στην κενή έδρα της μητροπόλεως Μελενίκου και Σιδηροκάστρου εξέλεξε τον σερραίο μητροπολίτη Νευροκοπίου Θεοδώρητο Βασματζίδη ο οποίος δεν αποδέχθηκε την μετάθεση και υπέβαλε την παραίτηση του.

1935 | 

Στο κινηματογράφο «Πάνθεον» προβλήθηκε η ταινία «Πριγκίπισσα της Τσάρδας» με τη Μάρθα Έγκερθ. Στο θερινό κινηματογράφο «Όασις» προβλήθηκε η ταινία «Δάφνις και Χλόη» με τη Λουκία Ματλά.

1951 | 

Απεβίωσε ο Ευάγγελος Δημητρίου Σαπουντζής. Γεννήθηκε στην Κάτω Τζουμαγιά (σημερινή Ηράκλεια) το 1879. Αφού τελείωσε τις γυμνασιακές του σπουδές στο «Ελληνικόν Γυμνάσιον» της Θεσσαλονίκης διετέλεσε δημοδιδάσκαλος στο οκτατάξιο Αρεναγωγείον της γενέτειρας του και στη συνέχεια υπηρέτησε σε σχολεία της πόλεως Σερρών από το 1900 μέχρι και το 1915. Το 1917 μαζί με άλλους Σερραίους οδηγήθηκε όμηρος στη Βουλγαρία σε σκληρά και απάνθρωπα καταναγκαστικά έργα. Όταν επέστρεψε το 1918 στις Σέρρες, με τραυματισμένη την υγεία του, υπηρέτησε στο «Α΄ Αρρένων Δημοτικόν Σχολείον Σερρών» μέχρι τις 2 Φεβρουαρίου του 1933, οπότε παραιτήθηκε συνταξιοδοτηθείς.

1964 | 

Τελείωσε η δημαρχιακή θητεία του Νικολάου Μουταφτσή

1967 | 

Τελείωσε η πολύ σύντομη δημαρχιακή θητεία του διορισμένου από το καθεστώς της δικτατορίας των συνταγματαρχών Ιωάννη Μπεσίρη (21/7/1967 - 22/8/1967). Τη θέση του κατέλαβε ο Γιώργος Βασιλείου.
Ιστορικό ημερολόγιο των Σερρών
Επιμέλεια: Σ. Π. Αραμπατζής
(δημοσιογράφος ΕΡΑ Σερρών)