Πρωτοσέλιδο

«Ιφιγένεια εν Αυλίδι» του Ευριπίδη, σε Αμφίπολη και Σέρρες

Αύξηση μεγέθους γραμματων Μείωση μεγέθους γραμματων Επαναφορά μεγέθους γραμματωνprint

Μία από τις ωραιότερες δημιουργίες το Ευριπίδη, η τραγωδία «Ιφιγένεια εν Αυλίδι» περιοδεύει στην Αθήνα και σε ολόκληρη την Ελλάδα  αυτό το καλοκαίρι, σε σκηνοθεσία Αιμίλιου Χειλάκη και Μανώλη Δούνια. Με συνοδοιπόρους την -ειδικά γραμμένη για την παράσταση -πρωτότυπη μουσική του Σταμάτη Κραουνάκη, την καινούρια μετάφραση του διακεκριμένου ποιητή Γιώργου Μπλάνα και υιοθετώντας το πρότυπο των τριών υποκριτών, ο Αιμίλιος Χειλάκης γίνεται Αγαμέμνονας και Αχιλλέας, η Αθηνά Μαξίμου γίνεται Κλυταιμνήστρα και Μενέλαος και η Λένα Παπαληγούρα Ιφιγένεια και Πρεσβύτης.

Μαζί τους ένας 9μελής γυναικείος χορός που με ζωντανή μουσική μας αφηγούνται την τραγική ιστορία της Ιφιγένειας και κυρίως τις συνθήκες που οδήγησαν στη θυσία της. Γιατί το πραγματικό διακύβευμα της τραγωδίας δεν είναι η άδικη σφαγή μιας αθώας κοπέλας, αλλά η διαφθορά αυτών που κατέχουν την εξουσία. Προσπαθώντας να κατακτήσουν ακόμα μεγαλύτερη δύναμη και επιρροή, θυσιάζουν τα πάντα, χωρίς όμως ποτέ να αναλαμβάνουν την ευθύνη των πράξεων τους. Για τους Έλληνες  η αρπαγή της Ωραίας Ελένης ήταν απλά ένα πρόσχημα για να εκστρατεύσουν κατά της Τροίας και να επιστρέψουν με τα λάφυρα των νικητών. Και φυσικά ούτε η «θυσία» μιας αθώας κοπέλας θα μπορούσε να σταθεί εμπόδιο στα σχέδιά τους.

Όταν ο Αγαμέμνονας σκοτώνει το ιερό ελάφι της θεάς Άρτεμις, εκείνη για να τον εκδικηθεί, προκαλεί άπνοια καθηλώνοντας έτσι τον ελληνικό στόλο στην Αυλίδα. Ο μόνος τρόπος για να εξευμενίσει ο Αγαμέμνονας την θεά και να ξεκινήσει ο ελληνικός στρατός για τον Τρωικό πόλεμο είναι να θυσιάσει την κόρη του, Ιφιγένεια. Με το φόβο του στρατού που είναι έτοιμος να εξεγερθεί, ο Αγαμέμνονας καλεί την Ιφιγένεια να έρθει στην Αυλίδα με το πρόσχημα ότι θα την παντρέψει με τον Αχιλλέα. Όταν εκείνη καταφτάνει στο στρατόπεδο μαζί με την μητέρα της Κλυταιμήστρα συνειδητοποιεί ότι τίποτα δεν πρόκειται να σταματήσει τους Έλληνες από το να εκδικηθούν για την αρπαγή της Ωραίας Ελένης και να λεηλατήσουν την Τροία – ούτε καν ο άσκοπος θάνατος ενός παιδιού που δεν έφταιξε σε τίποτα.

Συντελεστές

Μετάφραση:                   Γιώργος Μπλάνας

Σκηνοθεσία:                   Αιμίλιος Χειλάκης – Μανώλης Δούνιας

Μουσική:                        Σταμάτης Κραουνάκης

Σκηνικά – Κοστούμια:    Κωνσταντίνος Ζαμάνης

Φωτισμοί:                       Νίκος Βλασόπουλος

Κίνηση:                          Αγγελική Τρομπούκη

Βοηθός Σκηνοθετών:     Αλέξανδρος Βάρθης

Μουσική Διδασκαλία:    Άννα Λάκη

Βοηθός Σκηνογράφου:   Βάσια Χριστοπούλου

B Bοηθός Σκηνοθετών: Μαρία Χανδρά

Πρωταγωνιστούν

Αιμίλιος Χειλάκης

Αθηνά Μαξίμου

Λένα Παπαληγούρα

και οι

Δήμητρα Βήττα, Ελεάνα Γεωργούλη, Σμαράγδα Κάκκινου,

Άννα Κλάδη, Άννα Λάκη, Βάσια Λακουμέντα,

Φραγκίσκη Μουστάκη, Δώρα Στυλιανέση, Μαρία Τζάνη.

ΤΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ


ΑΥΓΟΥΣΤΟΣ


ΤΡΙΤΗ 8/8 ΑΜΦΙΠΟΛΗ

ΠΑΡΑΣΚΕΥΗ 25/8 ΣΕΡΡΕΣ

 


Newsletter

Σαν σήμερα...

1903 | 

Ο Παπα-Γιάννης εφημέριος Κρουσόβου και ο Περικλής Αστεριάδης ελληνοδιδάσκαλος Κρουσόβου δολοφονήθηκαν από τους Βούλγαρους κομιτατζίδες μεταξύ της Ελένιτσας (Καρπερής) και Τσιρβίτσας (Καπνόφυτο), ενώ επέστρεφαν από την πόλη των Σερρών στο Σιδηρόκαστρο.

1907 | 

Από έκθεση του Μητροπολίτη Μελενίκου Αιμιλιανού Δάγγουλα: «Εις το χωρίον Δεσποτίτσα της Άνω Τζουμαγιάς εδολοφονήθη ο δάσκαλος Νικόλαος».

1912 | 

Η 14η τουρκική μεραρχία στρατού του Αλή Ναδίρ Πασά είχε επιφορτισθεί με την άμυνα των διαβάσεων του ποταμού Στρυμόνα στα στενά της Κρέσνας, στην είσοδο των στενών του Ρούπελ. Όμως η δύναμη αυτή ανεκλήθη και μεταφέρθηκε στα Γιαννιτσά, προκειμένου να ανακοπεί η προέλαση του Ελληνικού στρατού προς Θεσσαλονίκη. Με την εκκένωση των στενών, η 7η βουλγαρική μεραρχία «Ρίλος» του στρατηγού Θεοδώρωφ, πέρασε εύκολα και ύστερα από κάποιες αψιμαχίες κατέλαβε την Βέτρινα.

1927 | 

Στον κινηματοθέατρο «Ορφέα» πραγματοποιήθηκε μια πολύ ενδιαφέρουσα «Έκτακτος παράστασις μόνον δι' άνδρας», από τη σειρά «Μεγάλαι επιστημονικαί ταινίαι». Θέμα της: «Η φυματίωσις - Τα αφροδίσια πάθη, μετ' επεξηγηματικής διαλέξεως». Η είσοδος απαγορεύθηκε σε «κυρίας και δεσποινίδας και νέους κάτω των 16 ετών».

1933 | 

Στο πλαίσιο των Ελληνορουμανικών σχέσεων που θέλησε να καλλιεργήσει η νέα κυβέρνηση Τσαλδάρη, αποφασίστηκε η επίσκεψη στη χώρα μας του ρουμάνου υπουργού των εξωτερικών Τιτουλέσκο. Στις 5.20΄ το απόγευμα έφτασε στο σιδηροδρομικό σταθμό Σερρών όπου ένα μεγάλο πλήθος κατέκλυσε τις σιδηροδρομικές γραμμές, με επικεφαλής τις αρχές της πόλης, το νομάρχη Τέντζο, τον δημαρχούντα Τενεκετζή και όλους σχεδόν τους πολιτευτές του Λαϊκού κόμματος. Μεταξύ αυτών ήταν και ο νεαρός τότε δικηγόρος Κωνσταντίνος Καραμανλής.

1935 | 

Έκανε έναρξη το ανακαινισμένο «θέατρον Ερμής» (Εσκί Τζαμί) με το «Μέγα Βαριετέ - Γεωργίου Παπαδόπουλου» στο οποίο πήρανε μέρος 12 πρόσωπα (Χοροί, Ακροβασίαι, Σατιρικά, Κωμωδίαι, Ορχήστρα πλήρης).

1940 | 

Με διευθυντή τον επιχειρηματία Ν. Κανάκη «ήρξατο των εργασιών του» το νέο κοσμικό κέντρο «Παπαρούνα» που βρισκόταν δίπλα στο τότε ταχυδρομείο, στη γωνία της σημερινής οδού Χρυσοστόμου Σμύρνης και Υψηλάντου, εκεί όπου παλιότερα υπήρχαν τα τυπογραφεία και τα γραφεία της εβδομαδιαίας εφημερίδας του βουλευτή του Αγροτικού κόμματος Σωκράτη Ανθρακόπουλου «Αγροτικός Κήρυξ».

1941 | 

Η ανταρτική ομάδα «Ελευθερία» με αρχηγό τον αξιωματικό σερραίο ταγματάρχη του πυροβολικού Βασίλη Μερκουρίου, έστησε ενέδρα στο 64ο χλμ. του δρόμου Σερρών - Θεσσαλονίκης και χτύπησε ένα γερμανικό καμιόνι. Ο απολογισμός ήταν δύο γερμανοί στρατιώτες σκοτωμένοι κι ένας τραυματίας. Οι Γερμανοί με προκήρυξή τους τις επόμενες ημέρες έδιναν 300.000 σε όποιον θα κατέδιδε τους δράστες.

1951 | 

«…υπερχίλοι λιγνιτωρίχοι Σερρών κατέρχονται σήμερον εις 24ωρον απεργίαν, ζητούντες αύξησιν των ημερομισθίων των κατά 25%».
Ιστορικό ημερολόγιο των Σερρών
Επιμέλεια: Σ. Π. Αραμπατζής
(δημοσιογράφος ΕΡΑ Σερρών)