ΚΟΙΝΩΝΙΑ

ΠΟΣΟ ΘΑ ΣΤΟΙΧΙΖΟΥΝ ΟΙ ΜΕΤΑΚΙΝΗΣΕΙΣ ΜΕ ΤΑ ΝΕΑ ΔΙΟΔΙΑ Aπό 2,10 ευρώ έως 3,60 ευρώ η διαδρομή Θεσσαλονίκη – Σέρρες

Πόσο θα πληρώνουν, το αργότερο έως την 1η Νοεμβρίου, οι Σερραίοι για τις μετακινήσεις τους προς όμορους νομούς ή ακόμη και εντός του νομού.

Πόσο θα πληρώνουν, το αργότερο έως την 1η Νοεμβρίου, οι Σερραίοι για τις μετακινήσεις τους προς όμορους νομούς ή ακόμη και εντός του νομού.

Πόσο θα πληρώνουν, το αργότερο έως την 1η Νοεμβρίου, οι Σερραίοι για τις μετακινήσεις τους προς όμορους νομούς ή ακόμη και εντός του νομού.
Με βάση την Κοινή Υπουργική Απόφαση των υπουργών Οικονομικών Ευκλείδη Τσακαλώτου και Υποδομών και Μεταφορών Χρήστου Σπίρτζη η οποία δημοσιεύτηκε στο ΦΕΚ στις 29 Μαΐου, έως το αργότερο την 1η Νοεμβρίου 2017… καλώς εχόντων των πραγμάτων, στον άξονα της Εγνατίας οδού και στους τρεις κάθετους άξονες θα λειτουργούν συνολικά 38 σταθμοί διοδίων. Εξ αυτών οι 18 θα είναι μετωπικοί και οι 20 πλευρικοί.
Από τους 38 οι δέκα θα βρίσκονται εντός της περιφερειακής ενότητας Θεσσαλονίκης. Πρόκειται για τους μετωπικούς σε Μάλγαρα και Ανάληψη που ήδη λειτουργούν, τους νέους σε Ωραιόκαστρο και Ασπροβάλτα και τους πλευρικούς σε Μάγλαρα, Χαλάστρα, Λαγκαδά, Προφήτη, Βαγιοχώρι και Βρασνά.
Εάν σε αυτούς προστεθούν και οι σταθμοί οι οποίοι πρόκειται να λειτουργήσουν σε Στρυμωνικό, Ευζώνους, Μουσθένη και Καβάλα, δημιουργείται ένα ασφυκτικό δίκτυο σταθμών διοδίων το οποίο θέτει υπό πολιορκία τη Θεσσαλονίκη, επιβαρύνοντας σημαντικά τις μετακινήσεις προς όμορους νομούς, αλλά ακόμη και εντός αυτής καθ’ αυτής της περιφερειακής ενότητας.
Το κόστος των διοδίων
Το ακριβές αντίτιμο για τον κάθε νέο σταθμό διοδίων δεν έχει ακόμη καθοριστεί. Στην ΚΥΑ αναφέρεται ότι το ύψος του εισπραττόμενου διοδίου τέλους θα καθορίζεται με αντίστοιχες υπουργικές αποφάσεις οι οποίες θα εκδίδονται προφανώς λίγο πριν από τη λειτουργία των σταθμών.
Θεσσαλονίκη – Σέρρες
Σήμερα, η διαδρομή είναι χωρίς διόδια. Στο εξής, μετά τον Νοέμβριο, οι οδηγοί θα διέρχονται από τον σταθμό του Στρυμονικού πληρώνοντας από 2,10 ευρώ (με συντελεστή 0,03) έως 3,60 ευρώ (με συντελεστή 0,05). Επιπλέον επιβάρυνση (από 0,5 έως 1 ευρώ) θα έχουν όσοι από την περιοχή του Λαγκαδά ή της Ασπροβάλτας θα μετακινούνται προς Σέρρες καθώς θα πληρώνουν και πλευρικό διόδιο.
Στο δε άρθρο 3 της ΚΥΑ αναφέρεται ότι «το τέλος διοδίων που εισπράττεται στους, καθοριζόμενους με την παρούσα, μετωπικούς και πλευρικούς σταθμούς διοδίων του αυτοκινητόδρομου της Εγνατίας οδού και των καθέτων αυτού οδικών αξόνων δύναται να επιβάλλεται για την αντίστοιχη περιοχή χρέωσης (τμήμα αυτοκινητοδρόμου μεταξύ δύο Α/Κ) (σ.σ. ανισόπεδων κόμβων), όπως αυτή εμφανίζεται στα παραρτήματα Ι και ΙΙ της παρούσης». Εν ολίγοις, η χρέωση «δύναται», συνεπώς χωρίς αυτό να σημαίνει ότι είναι υποχρεωτική, να γίνεται κατά τρόπο αναλογικό της απόστασης την οποία διανύει ο χρήστης.
Πάντως, στην ΚΥΑ δεν αναφέρεται ο συντελεστής, δηλαδή η τιμή χρέωσης ανά χιλιόμετρο, βάσει της οποίας θα υπολογίζεται το τέλος διέλευσης διοδίων. Στην Εγνατία οδό ο συντελεστής αυτός ανέρχεται περίπου στα 0,03 ευρώ, ενώ στους υπόλοιπους αυτοκινητόδρομους είναι σχεδόν διπλάσιος (0,06 έως 0,07 ευρώ). Το ακριβές ύψος του μετά την πλήρη λειτουργία των 38 σταθμών διοδίων στην Εγνατία οδό κανείς δεν είναι σε θέση να το εκτιμήσει.