ΚΟΙΝΩΝΙΑ

ΜΟΥΣΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΣΕΡΡΩΝ : Ένας χρόνος Erasmus+ ΚΑ2

Ένας χρόνος γεμάτος δράσεις, ταξίδια  και ανεκτίμητες  εμπειρίες για μαθητές και εκπαιδευτικούς πέρασε αφήνοντας σε όλους τους εμπλεκόμενους την γλυκιά γεύση που αφήνει η ικανοποίηση της επίτευξης των στόχων, η απόκτηση νέων φίλων και η γνώση μέσα από την βιωματική μάθηση.

Ένας χρόνος γεμάτος δράσεις, ταξίδια  και ανεκτίμητες  εμπειρίες για μαθητές και εκπαιδευτικούς πέρασε αφήνοντας σε όλους τους εμπλεκόμενους την γλυκιά γεύση που αφήνει η ικανοποίηση της επίτευξης των στόχων, η απόκτηση νέων φίλων και η γνώση μέσα από την βιωματική μάθηση.

 

Ένας χρόνος γεμάτος δράσεις, ταξίδια  και ανεκτίμητες  εμπειρίες για μαθητές και εκπαιδευτικούς πέρασε αφήνοντας σε όλους τους εμπλεκόμενους την γλυκιά γεύση που αφήνει η ικανοποίηση της επίτευξης των στόχων, η απόκτηση νέων φίλων και η γνώση μέσα από την βιωματική μάθηση.

Το πρόγραμμά μας ( 2016-2018) με θέμα τον σχολικό εκφοβισμό και τίτλο « En route contre le harcèlement » (Στον δρόμο κατά του εκφοβισμού) εντάσσεται στη δράση  «Υλοποίηση του Ευρωπαϊκού σχεδίου Στρατηγικών Συμπράξεων αποκλειστικά μεταξύ σχολείων , Erasmus+ 2016, δράση ΚΑ219» και εγκρίθηκε τον Ιούλιο 2016, με συντονιστικό σχολείο το IES LEON FELIPΕ GETAFE της Μαδρίτης, στην Ισπανία και συνεργαζόμενα σχολεία το SCOALA GIMNASZIALA GEORGE COSBUC του Ιάσιου, στη Ρουμανία και το ISTITUTO COMPRENSIVO STATALE GIOVANNI XXIII της Τραμπίας , στην Σικελία και το ΜΟΥΣΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΣΕΡΡΩΝ.

 

 

Στο πρόγραμμα εμπλέκεται μεγάλος  αριθμός εκπαιδευτικών, μαθητών και γονέων στην προσπάθεια πρόληψης και αντιμετώπισης  του σοβαρού προβλήματος του σχολικού εκφοβισμού, που είναι κοινό και στα τέσσερα  συνεργαζόμενα σχολεία.  

Η επίσημη έναρξη του προγράμματος έγινε κατά την  διακρατική συνάντηση των συντονιστών των συνεργαζόμενων σχολείων στην Μαδρίτη, τον Οκτώβρη 2016,  όπου συζητήθηκαν οι βραχυπρόθεσμοι και μακροπρόθεσμοι στόχοι του προγράμματος και  έγινε ο προγραμματισμός της πρώτης επταήμερης συνάντησης μαθητών και εκπαιδευτικών στην Τραμπία της Σικελίας, τον Νοέμβρη 2016. Στην διακρατική συνάντηση στην Τραμπία συμμετείχαν συνολικά 18 μαθητές από Ελλάδα, Ρουμανία και Ισπανία οι οποίοι φιλοξενήθηκαν από Ιταλούς συνομηλίκους τους. Οι συμμετέχοντες στο πρόγραμμα εκπαιδευτικοί και μαθητές των τεσσάρων σχολείων είχαν την ευκαιρία να υλοποιήσουν κοινές δράσεις σχετικές με το πρόγραμμα, να επισκεφτούν το Παλέρμο, την Κεφαλού, την Ταορμίνα, το αρχαίο θέατρο της Σατζέστα περιοχές όπου υπάρχουν έντονα τα αποτυπώματα της ιστορίας και του αρχαίου ελληνικού πολιτισμού και  να απολαύσουν επίσης την ιταλική κουζίνα και την ζεστή φιλοξενία των Σικελών. Στην σκηνή του αρχαίου θεάτρου El Greco στην Ταορμίνα , οι μαθητές τραγούδησαν τον ύμνο του προγράμματος την σύνθεση και την ενορχήστρωση του οποίου την έκανε η  Νατάσα Βαρβέρη , καθηγήτρια του ΜΣΣ.

Η επόμενη συνάντηση έγινε στις Σέρρες από 1 έως 8 Απριλίου. Την περίοδο αυτή είχαμε τη χαρά να φιλοξενήσουμε είκοσι μαθητές και επτά εκπαιδευτικούς των συνεργαζόμενων σχολείων. Υλοποιήθηκαν με μεγάλη επιτυχία οι  προγραμματισμένες εκπαιδευτικές δράσεις οι οποίες βρήκαν πολύ θετική ανταπόκριση από τους συμμετέχοντες φιλοξενούμενους καθώς και από όλους τους μαθητές και τους εκπαιδευτικούς του Μουσικού Σχολείου. Μεταξύ άλλων υλοποιήθηκε μια μουσική δράση στην πλατεία Κρονίου όπου οι μαθητές έδωσαν ένα ηχηρό μουσικό μήνυμα κατά του σχολικού εκφοβισμού. Επίσης , υλοποιήθηκαν δυο βιωματικά εργαστήρια. Το ένα με τίτλο « Μαθαίνω να λέω ΟΧΙ στον εκφοβισμό» από την υπεύθυνη των εκπαιδευτικών και πολιτιστικών προγραμμάτων της Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Σερρών κ. Σοφία Ευθυμιάδου και την  κ. Φανή Καραγκιόζη, ψυχολόγο του Κέντρου Πρόληψης ΟΑΣΙΣ, στο χώρο του Μουσικού σχολείου.

Το δεύτερο εργαστήρι με τίτλο « Δημιουργική γραφή: «Γραφούμε ένα σενάριο για ταινία μικρού μήκους» με εμψυχώτρια την κ. Αντωνία Θεοχαρίδου, συντονίστρια του προγράμματος, υλοποιήθηκε στον ΟΙΚΟΠΕΡΙΗΓΗΤΗ, στην Κερκίνη, όπου μαθητές και εκπαιδευτικοί πέρασαν δυο υπέροχες μέρες μέσα στην φύση.

Πέρα από τις εκπαιδευτικές δράσεις, οι φιλοξενούμενοι είχαν την ευκαιρία να επισκεφτούν   περιοχές ιστορικής σημασίας και φυσικής ομορφιάς της περιοχής των Σερρών καθώς και των πόλεων της Θεσσαλονίκης και  της Καβάλας, όπως το ιστορικό κέντρο της Θεσσαλονίκης, το Αρχαίο Θέατρο των Φιλίππων ,το κάστρο της Καβάλας, το Λεοντάρι της Αμφίπολης και Μουσείο.

Ένα διετές πρόγραμμα πάνω στον σχολικό εκφοβισμό στο οποίο εμπλέκονται πάνω από 3000 μαθητές διαφορετικών εθνικοτήτων, με γλώσσα επικοινωνίας τα γαλλικά, τα αγγλικά, τα  ιταλικά και τα ισπανικά δεν έχει παρά πολλαπλά οφέλη για τους εμπλεκόμενους.

Η ενεργή συμμετοχή στις πολυεπίπεδες εκπαιδευτικές δράσεις  συντελεί στην ανάπτυξη  δεξιοτήτων και ικανοτήτων απαραίτητες για την πρόοδο και την κοινωνική ένταξη ,όπως η ικανότητα συνεργασίας, επικοινωνίας σε μια ξένη γλώσσα, χρήσης των ΤΠΕ, ανάληψης πρωτοβουλιών, υπευθυνότητας, συνέπειας ,όλων αυτών των στοιχείων της προσωπικότητας ενός ατόμου που το βοηθούν να κάνει τις καλύτερες δυνατές επιλογές για τον εαυτό του και να πετύχει τους εκπαιδευτικούς και επαγγελματικούς στόχους του. Το πρόγραμμά μας θα συνεχιστεί και την επόμενη σχολική χρονιά με νέα ταξίδια και νέες εμπειρίες στη Ρουμανία και την Ισπανία.

Τα προγράμματα  «Erasmus+ ΚΑ2- σχολικές συμπράξεις», παρά τις μικρές δυσκολίες υλοποίησή τους, αποτελούν ανεκτίμητες εκπαιδευτικές δράσεις καινοτομίας και πρωτοτυπίας που ενισχύουν τον ρόλο του σχολείου ως χώρου εκπαίδευσης και διαπαιδαγώγησης των αυριανών πολιτών της Ενωμένης Ευρώπης.

Η συντονίστρια του προγράμματος

Αντωνία Θεοχαρίδου