ΠΟΛΙΤΙΚΗ

Γ. Μαγκριώτης : Καταστροφική η απόφαση της Κυβέρνησης να τοποθετήσει τρία διόδια στον άξονα Θεσσαλονίκη -Σέρρες –Προμαχώνας

Είναι εγκληματικό, ότι η κυβέρνηση, για να ιδιωτικοποιήσει όλο το δίκτυο της Εγνατίας οδού, τον κεντρικό και τους κάθετους άξονες, αποφάσισε οριστικά να τοποθετήσει τρία διόδια, στον Οδικό Άξονα (Θεσσαλονίκη -Σέρρες –Προμαχώνα). Ένα στην έξοδο της Θεσσαλονίκης, ένα στο Στρυμονικό και το τρίτο στον Προμαχώνα, που λειτουργεί, εδώ και μερικούς μήνες.

Είναι εγκληματικό, ότι η κυβέρνηση, για να ιδιωτικοποιήσει όλο το δίκτυο της Εγνατίας οδού, τον κεντρικό και τους κάθετους άξονες, αποφάσισε οριστικά να τοποθετήσει τρία διόδια, στον Οδικό Άξονα (Θεσσαλονίκη -Σέρρες –Προμαχώνα). Ένα στην έξοδο της Θεσσαλονίκης, ένα στο Στρυμονικό και το τρίτο στον Προμαχώνα, που λειτουργεί, εδώ και μερικούς μήνες.

Αναλυτικά η τοποθέτηση του κ. Μαγκριώτη :

«Χθες, δόθηκαν σε κυκλοφορία, τα τελευταία 5 χιλιόμετρα, του Οδικού άξονα (Θεσσαλονίκη -Σέρρες –Προμαχώνας).
Τα 96 χιλιόμετρα του Οδικού άξονα, κατασκευάστηκαν τμηματικά, από το 2001 και το συνολικό κόστος κατασκευής του, είναι περίπου 500 εκ ευρώ.
Ο Οδικός άξονας (ΘΕΣΣΑΛΟΝΊΚΗΣ -ΣΈΡΡΕΣ –ΠΡΟΜΑΧΩΝΑ), είναι η κατάληξη στο Αιγαίο, του Πανευρωπαϊκού άξονα IV (ΒΕΡΟΛΊΝΟ -ΠΡΆΓΑ -ΒΟΥΔΑΠΈΣΤΗ -ΣΟΦΙΑ -ΘΕΣΣΑΛΟΝΊΚΗ).

Ήταν μεγάλη, η επιτυχία της ένταξής του, στα διευρωπαϊκά δίκτυα, για να χρηματοδοτηθεί από Ευρωπαϊκούς πόρους, όπως και τα αντίστοιχα τμήματα, στην Βουλγαρία.
Ήταν επιτυχία, γιατί είχε ισχυρή υποστήριξη η επιλογή, ο διευρωπαικός άξονας να καταλήγει, μέσω Φιλιππούπολης στην Αδριανούπολη και από εκεί στην Κωνσταντινούπολη.

Είναι σημαντική, η θετική επιρροή στην οδική ασφάλεια και την ανάπτυξη των νομών Σερρών και Θεσσαλονίκης, όπως και όλης της Κεντρικής Μακεδονίας, καθώς και η γεωστρατηγική ενίσχυση της χώρας μας.

Τα 22 χιλιόμετρα, (Στρυμονικό -ανισόπεδος κόμβος Χριστού), είναι τμήμα των 96 χιλιομέτρων, του Οδικού άξονα και δημοπρατηθήκαν, από την Εγνατία ΑΕ, το 2006
Η κατασκευή του έργου, σταμάτησε το 2009, λόγω πτώχευσης, της Αναδόχου εταιρείας.
Ο ανάδοχος, κηρύχθηκε έκπτωτος και το έργο επαναδημοπρατήθηκε, από την Εγνατία ΑΕ, στα τέλη του 2011, με νέο προϋπολογισμό 120 εκ ευρώ.
Ο χρόνος ολοκλήρωσης, ήταν 20 μήνες, δηλαδή, στο τέλος του 2013.
Είναι πολύ σημαντικό, ότι ολοκληρώθηκε, είναι όμως απαράδεκτο, ότι είχε, τόσο μεγάλη καθυστέρηση.

Πρέπει όμως, να επισημάνω, ότι ουσιαστικά ο χρόνος, για την μελέτη και κατασκευή των αναπτυξιακών υποδομών των Σερρών, σταμάτησε στο 2012.
-Είναι απαράδεκτο, που δεν έχει ξεκινήσει, η κατασκευή της σύνδεσης, του Αυτοκινητόδρομου, με την πόλη των Σερρών, ένα έργο ευθύνης της Περιφέρειας Κεντρικής Μακεδονίας.
-Είναι απαράδεκτο, η μη ανακατασκευή του τμήματος, του Οδικού άξονα, από τον Α/Κ ΧΡΙΣΤΟΥ, μέχρι τον Προμαχώνα.
-Απαράδεκτο, να μην έχουν διασφαλιστεί οι πόροι, για την κατασκευή του Περιφερειακού των Σερρών, οι μελέτες του οποίου δημοπρατηθήκαν το 2011.
-Είναι απαράδεκτη, η ουσιαστική εγκατάλειψη του Ε61, του άλλου κλάδου του ίδιου Πανευρωπαϊκού άξονα, (Προμαχώνας -Σέρρες -Δράμα –Καβάλα).
-Είναι απαράδεκτο, ότι τα τελευταία χρόνια, δεν έχουν κατασκευαστεί, καθόλου έργα οδικής ασφάλειας, στον νομό Σερρών, με ευθύνη της Περιφέρειας Κεντρικής Μακεδονίας, ιδιαίτερα στο επιβαρυμένο, περιφερειακό άξονα, (Πετρίτη-Ροδόπολη-Δοϊράνη- Κιλκίς) .
Τέλος, είναι εγκληματικό, ότι η κυβέρνηση, για να ιδιωτικοποιήσει όλο το δίκτυο της Εγνατίας οδού, τον κεντρικό και τους κάθετους άξονες, αποφάσισε οριστικά να τοποθετήσει τρία διόδια, στον Οδικό Άξονα (Θεσσαλονίκη -Σέρρες –Προμαχώνα).
Ένα στην έξοδο της Θεσσαλονίκης, ένα στο Στρυμονικό και το τρίτο στον Προμαχώνα, που λειτουργεί, εδώ και μερικούς μήνες.

Η επιλογή αυτή της κυβέρνησης θα :
-Μειώσει δραματικά, την αναπτυξιακή προσφορά του οδικού άξονα, αφού η χρήση του, από ΙΧ και φορτηγά, θα έχει, πολύ υψηλό κόστος.
-Θα μειώσει, την γεωστρατηγική σημασία του Οδικού άξονα, όπως και του λιμανιού της Θεσσαλονίκης, αφού τα διερχόμενα οχήματα στον διευρωπαϊκό άξονα, θα προτιμήσουν φθηνότερες επιλογές, μέσω της Τουρκίας και άλλων χωρών της περιοχής.
-Θα επιβαρύνει, ακόμη περισσότερο, το Περιφερειακό δίκτυο των Σερρών και του Κιλκίς και ιδιαίτερα τον δρόμο (Πετρίτσι -Ροδόπολη -Δοϊράνη-Κιλκίς).»