Πρωτοσέλιδο

Ιταλός αρχαιολόγος για Αμφίπολη: Η ΕΕ δεν θέλει τέτοιες ανασκαφές γιατί διαλύουν το μύθευμα ότι ο ρωμαϊκός πολιτισμός είναι το θεμέλιο της Δύσης

Αύξηση μεγέθους γραμματων Μείωση μεγέθους γραμματων Επαναφορά μεγέθους γραμματωνprint
Kαι όμως υπάρχουν ακόμα δύο θάλαμοι προς εξερεύνηση σύμφωνα με τον Ιταλό αρχαιολόγο Α.Κόρσο, ενώ καταγγέλει ότι κάποιοι δεν θέλουν τη συνέχιση της ανασκαφής, λόγω πολιτικών ιδεοληψιών και η ΕΕ για να μην καταστραφεί το μύθευμά της ότι όλα ξεκινούν από τον ρωμαϊκό πολιτισμό!

Η καταγγελία του Ιταλού αρχαιολόγυ είναι σοκαριστική: Οι Ευρωπαίοι δεν θέλουν να "ανυψώνεται" η ελληνική Ιστορία, αυτός ίσως εξηγεί και την υποτίμιση του μετέπειτα μεσαιωνικού Ελληνισμού του Βυζαντίου,που αν και αποτελούσε την μόνη αχτίδα φωτός στις εποχές της βάρβαρης Ευρώπης και έκανε έναν κύκλο χιλίων ετών, δεν υπάρχει ούτε ένα κινηματογραφικό φιλμ με θέμα την μεσαιωνική ελληνική χιλιόχρονη Αυτοκρατορία.


Οι Βυζαντινοί έτρωγαν με μαχαιροπήρουνα όταν οι τότε Ευρωπαίοι πέταγαν μωρά για τροφή στα σκυλιά. Έφτιαχναν Αγία Σοφία και υδραγωγεία όταν στην Ευρώπη ζούσαν σε παράγκες. Είχαν ολοκληρωμένο σύστημα υγείας όταν στην Ευρώπη θεωρούνταν τύχη να φτάσουν τα σαράντα χρόνια βίου.

Τώρα φαίνεται πως το ευρωπαϊκό ψυχολογικό σύμπλεγμα φτάνει μέχρι και τον αρχαίο κλασσικό πολιτισμό, ο οποίος και ΜΟΝΟ αυτός δημιούργησε τον Ορθό Λόγο. Ο Λόγος ο οποίος αργότερα ως σπερματικός έδωσε το ερμηνευτικό όχημα στις Αλήθειες της Ορθοδοξίας.

Θέλουν τον αφελληνισμό του Έθνους, και την μετέπειτα εξαφάνισή του από τον ρου της Ιστορίας, γιατί; Ίσως γιατί ο Ελληνισμός και η Ελληνορθοδοξία αποτελούν μέγιστο πνευματικό εμπόδιο στην υποταγή συνειδήσεων και στην επίτευξη δημιουργίας ενός παγκόσμιου ολοκληρωτικού καθεστώτος που σχεδιάζουν νεοταξίτικα κέντρα εξουσίας στο αμέσως επόμενο χρονικό διάστημα.

Έδωσε συνέντευξη και σχολιάζει  στον καλό συνάδελφο Αν. Σπανέλη.




Αυτό σημαίνει ότι είναι και ο τάφος του Ηφαιστίωνα, οπότε του ανήκει μέρος των οστών που έχουν βρεθεί;

«Αυτό δεν το ξέρω, δεν μπορώ να γνωρίζω σε ποιους ανήκουν τα οστά. Για μένα αυτό δεν έχει σημασία, αφού κατασκευάστηκαν διάφορα ηρώα του Ηφαιστίωνα και κανείς δεν γνωρίζει σε ποιο από αυτά θάφτηκαν τα οστά του. Μπορεί και να ήταν απλώς κενοτάφια».

Για το συγκεκριμένο ηρώο γιατί επιλέχθηκε η Αμφίπολη;

«Από την Αμφίπολη ξεκίνησε η εκστρατεία εναντίον των Περσών, αλλά και για άλλους λόγους. Η Αμφίπολη ήταν πάρα πολύ σημαντική γιατί υπήρχε ένα ιερό της Φυλλίδας και αυτό μπορεί να είναι στο ίδιο σημείο που έγινε του Ηφαιστίωνα»

Γιατί αποκλείετε στο συγκεκριμένο σημείο να προϋπήρχε το ιερό του Ρήσου, ο οποίος λατρεύονταν στην περιοχή και ήταν ένας πολεμιστής βασιλιάς των Θρακών;

«Έχετε δίκιο, αυτή είναι μια ακόμη δυνατότητα. Όμως ο Αντίπατρος ο Θεσσαλονικεύς λέει σε επίγραμμα ότι υπήρχαν δύο ιερά που δεν ήταν ερείπια, της Φυλλίδας και της Αρτέμιδος της Βραυρώνας».

Υπάρχουν άλλα στοιχεία που να συνδέουν το χώρο με τη Φυλλίδα;

«Όπως είναι γνωστό στον τάφος της επάνω υπήρχε μια αμυγδαλιά. Και αυτό πιστεύω ότι μπορεί να είναι της Φυλλίδας. Είναι απλά μια ιδέα μου».

πηγή:Χρονόμετρο Καβάλας

Newsletter

Σαν σήμερα...

1891 | 

Πλήθη Σερραίων πλημμύρισαν ασφυκτικά τον Μητροπολιτικό ναό των Αγίων Θεοδώρων ακόμη και το προαύλιό του και άρχισαν να τον αποδοκιμάζουν τον μητροπολίτη Σερρών Κωνσταντίνο Βαφείδη φωνάζοντας «ανάξιος, ανάξιος», κατά τη διάρκεια που αυτός ιερουργούσε. Τόσο μεγάλο ήταν το συγκεντρωμένο πλήθος, ο σάλος και το πανδαιμόνιο, που ανάγκασαν τον Μητροπολίτη να διακόψει την λειτουργία και να αποχωρήσει από τον ναό από την μικρή πίσω πόρτα. Το πλήθος διαλύθηκε μόνο μετά την επέμβαση της Τουρκικής αστυνομίας. Η αποδοκιμασία του Μητροπολίτη αφορούσε την κακοδιοίκηση των κοινών της ελληνικής κοινότητας των Σερρών

1931 | 

(Κυριακή) Κυκλοφόρησε η δισέλιδη εφημερίδα «100/100», ύστερα από το σταμάτημα μιας άλλης εφημερίδας, του «Αμερόληπτου» του Λάσκαρη Βοόζεμβεργ. Το σχήμα της ήταν 37Χ53 και είχε συνέχιζε να έχει τον ίδιο ιδεολογικό προσανατολισμό (αριστερής απόκλισης). Από το υπ' αριθμ. 6 (31.5.1931) φύλλο της αναγράφει ως ιδιοκτήτη το Χρ. Μπαλτά. Από τον αριθ. 14 γίνεται τετρασέλιδη και τελευταίο της φύλλο είναι το υπ' αριθμ. 16 της 2.8.1931.

1934 | 

Στον κινηματογράφο «Πάνθεον» παίζεται η ταινία «Αλήτης Φοιτητής» και στο «Κρόνιον» η ταινία «Μάρς Ρακότσκυ».

1983 | 

Δίδεται συναυλία με έργα εκκλησιαστικής πολυφωνικής μουσικής, υπό τη διεύθυνση του Χρήστου Π. Σταματίου στην παλιά Μητρόπολη των Σερρών (Άγιοι Θεόδωροι).

1991 | 

(Παρασκευή) Γίνεται η πρεμιέρα του θεατρικού έργου «Αχ, αυτά τα φαντάσματα» του Ε. Ντε Φίλιππο από το Δημοτικό Περιφερειακό Θέατρο Σερρών.
Ιστορικό ημερολόγιο των Σερρών
Επιμέλεια: Σ. Π. Αραμπατζής
(δημοσιογράφος ΕΡΑ Σερρών)

Τα πιο διαβασμένα

Τις τελευταίες 7 ημέρες