ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Στους δανειστές πηγαίνει το αντίτιμο από τον σταθμό διοδίων στον Προμαχώνα Σερρών, που κακώς κατασκευάστηκε.

Οι αρμόδιες ευρωπαϊκές Αρχές ζήτησαν ή να σταματήσει η λειτουργία των διοδίων ή να επιστρέψει η Ελλάδα τα χρήματα που έδωσαν για την κατασκευή του δρόμου!!!

Οι αρμόδιες ευρωπαϊκές Αρχές ζήτησαν ή να σταματήσει η λειτουργία των διοδίων ή να επιστρέψει η Ελλάδα τα χρήματα που έδωσαν για την κατασκευή του δρόμου!!!

Στο... βιβλίο με τις γκάφες του ελληνικού κράτους έχει γραφτεί η ιστορία του κάθετου άξονα της Εγνατίας Οδού που συνδέει τον Προμαχώνα με τις Σέρρες και τη Θεσσαλονίκη.
   Ο συγκεκριμένος δρόμος, παρότι ακόμα δεν έχει ολοκληρωθεί, συνδέει την Εγνατία Οδό με τα ελληνοβουλγαρικά σύνορα, στο τελωνείο του Προμαχώνα. Λίγα μέτρα πριν από το τελωνείο, επί ελληνικού εδάφους, άρχισε να λειτουργεί τον Ιούλιο του 2016 σταθμός διοδίων, προκαλώντας αμέσως την αντίδραση των ευρωπαϊκών οργάνων, καθώς η λειτουργία του είναι παράνομη, δεδομένου ότι ο δρόμος κατασκευάζεται με χρήματα ευρωπαϊκού ταμείου.Σύμφωνα με ρεπορτάζ της Φανής Χαρίση στη "Δημοκρτία"οι αρμόδιες ευρωπαϊκές Αρχές ζήτησαν ή να σταματήσει η λειτουργία των διοδίων ή να επιστρέψει η Ελλάδα τα χρήματα που έδωσαν για την κατασκευή του δρόμου.«Πράγματι ζητήθηκε από την Ελλάδα να επιστρέψει τα χρήματα. Τελικά, έπειτα από διαπραγματεύσεις η τρόικα δέχτηκε τα έσοδα από τα διόδια να πηγαίνουν στην αποπληρωμή του δημόσιου χρέους» είπε στη «δημοκρατία» η διευθύνουσα σύμβουλος της εταιρίας Εγνατία Οδός Α.Ε. Γλυκερία Καλφακάκου.Ετσι, βάσει της τροποποίησης της σύμβασης εντολής μεταξύ του Ταμείου Αξιοποίησης Ιδιωτικής Περιουσίας του Δημοσίου και της Εγνατία Οδός Α.Ε., η Εγνατία καταθέτει κάθε μήνα σε λογαριασμό της Τραπέζης της Ελλάδος τις εισπράξεις του σταθμού διοδίων του Προμαχώνα.Από τον Ιούλιο του 2016 έως τον Φεβρουάριο του 2017 τα έσοδα από τα διόδια ήταν 4.368.057 ευρώ συν 800.000 ευρώ ΦΠΑ, ενώ υπάρχει πρόβλεψη ότι έως το τέλος του έτους τα έσοδα θα ανέλθουν στα 8.500.000 ευρώ, συμπεριλαμβανομένου του ΦΠΑ.
Το έργο του κάθετου άξονα, μήκους 96 χλμ., άρχισε το 2001 και η ολοκλήρωσή του (απομένουν λίγα χιλιόμετρα) αναμένεται φέτος τον Μάρτιο.

Το συνολικό έργο κόστισε 400.000.000 ευρώ, εκ των οποίων το 65% προήλθε από το Ευρωπαϊκό Ταμείο Περιφερειακής Ανάπτυξης (ΕΤΠΑ) των περιόδων 2000-2006 και 2007-2013.