Πρωτοσέλιδο

Ποιος έχει στον κυκλικό κόμβο την προτεραιότητα;

Αύξηση μεγέθους γραμματων Μείωση μεγέθους γραμματων Επαναφορά μεγέθους γραμματωνprint
 Εμμανουήλ Χουρδάκης
Πολ. Μηχ/κός – Συγκοινωνιολόγος


Η αδράνεια των αρμοδίων, αιρετών και μη, να δώσουν λύση στο πρόβλημα της σωστής κυκλοφοριακής λειτουργίας, είναι φανερή.

 

Καλό είναι να γνωρίζουν οι οδηγοί οχημάτων, ποια πρέπει να είναι η συμπεριφορά τους, πλησιάζοντας σε κυκλικούς κόμβους

Πολλούς οδηγούς οχημάτων τους χαρακτηρίζει η αβεβαιότητα: Ισχύει στον κυκλικό κόμβο «Ο εκ δεξιών ερχόμενος έχει την προτεραιότητα», παράγραφος 5 του άρθρου 26 του Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας (ΚΟΚ).

·         Το εισερχόμενο όχημα  στον κόμβο έχει την προτεραιότητα;

Απεναντίας εφαρμόζοντας  το άρθρο 26 παράγραφος 4, που αναφέρει ότι «στους κόμβους η προτεραιότητα ορίζεται με κατάλληλη σήμανση»,

·         Το εισερχόμενοόχημα υποχρεούται να περιμένει;

Το συμπέρασμα που προκύπτει από τα παραπάνωείναι ότι, μία κατάλληλη σήμανση καθορίζει την συμπεριφορά του οδηγού οχήματος.

Για να γνωρίσουν οι οδηγοί οχημάτων, ποια πρέπει να είναι η συμπεριφορά τους, πλησιάζοντας σε κυκλικούς κόμβους, πρέπει να αναφέρω τα παρακάτω.

Σήμανση του κυκλικού κόμβου μόνο με την πινακίδα Ρ – 1.

 (Ρ – 1)

Υποχρεωτική παραχώρηση προτεραιότητας.

 

Η σήμανση των κυκλικών κόμβων με τη Ρ - 1 σε συνδυασμό με την πινακίδα Ρ – 53 παραπέμπει αυτομάτως στο άρθρο 26 παράγραφος 4, δηλαδήτο ευρισκόμενο όχημα  στον κόμβο έχει την προτεραιότητα. Το εισερχόμενοόχημα υποχρεούται να περιμένει.

Σήμανση του κυκλικού κόμβου μόνο με την πινακίδα Ρ – 53.

 (Ρ – 53)

Κυκλική υποχρεωτική διαδρομή.

Η σήμανση των κυκλικών κόμβων μόνο με την πινακίδα Ρ – 53 παραπέμπει αυτομάτως στο άρθρο 26 παράγραφος 5, δηλαδήτο εισερχόμενο όχημα  στον κόμβο έχει την προτεραιότητα.

 

Όταν πλησιάζετε τον κυκλικό κόμβο, ελαττώνετε την ταχύτητα του οχήματος σας και  προσαρμόζεστε για τυχόν ακινησία του οχήματός σας, εφ’ όσον υπάρχουν εντός του κύκλου οχήματα σε κίνηση, πεζοί στις διαβάσεις και ποδήλατα, που τους έχει παραχωρηθεί με ειδική ρύθμιση η προτεραιότητα από τα εισερχόμενα οχήματα.

Η ορατότητα που έχουν τα εισερχόμενα οχήματα στον κυκλικό κόμβο είναι πολύ καλή. Αυτό οδηγεί τους οδηγούς των εισερχομένων οχημάτων σε συνέχιση της πορείας των, εφ’ όσον βέβαια υπάρχει ο παρακάτω συνδυασμός σήμανσης.

 

Ο συνδυασμός της Ρ – 1 με τη Ρ – 53.

 

 (Ρ – 1)

Υποχρεωτική παραχώρηση προτεραιότητας.

 

 

 (Ρ – 53)

Κυκλική υποχρεωτική διαδρομή.

 

Οι κυριότεροι ισχύοντες κανονισμοί, στον κυκλικό κυκλοφοριακό κόμβο, είναι οι εξής:

 

  1. Ο γενικός κανονισμός - Άρθρο 26, παράγραφος 5 του (ΚΟΚ) «ο εκ δεξιών ερχόμενος έχει την προτεραιότητα» ισχύει μόνον, όταν δεν υπάρχει ο παραπάνω συνδυασμός, αλλά μόνο η Ρ – 53.
  2. Η κυκλοφορία στον κύκλο έχει την προτεραιότητα. Αποκτάται με τον παραπάνω ήδη αναφερόμενο συνδυασμό των δύο πινακίδων Ρ – 1 και Ρ – 53.
  3. Κατά την είσοδο του οχήματος στον κύκλο, δεν ανάβουμε φλας. Σε αντίθετη περίπτωση, δηλαδή αν ανάψουμε φλας, μπορεί ο επόμενος οδηγός οχήματος να υποθέσει, ότι το προπορευόμενο όχημα θα εγκαταλείψει τον κόμβο στην αμέσως επόμενη έξοδο.
  4. Κατά την έξοδο του οχήματοςαπό τον κύκλο, είναι υποχρεωτικό να ειδοποιείται το επόμενοόχημα,με την ένδειξη του φλας, ότι στη επόμενη έξοδο τοπροπορευόμενο όχημα θα εγκαταλείψει τον κυκλικό κόμβο.
  5. Εντός του κύκλου απαγορεύεται αυστηρώς η στάση και η στάθμευση παντός οχήματος.
  6. Η κίνηση πεζών, πεζών με ανήλικους,  εντός του κυκλικού κόμβου απαγορεύεται αυστηρά. Γι’ αυτούς υπάρχου οι διαβάσεις.
  7. Μεγάλα οχήματα, που έχουν δυσκολία κίνησης σε μικρούς κυκλικούς κόμβους, επιτρέπεται να χρησιμοποιούν όλο το εύρος του οδοστρώματος στον κύκλο, ακόμα και την ανάλογα κατασκευασμένη κεντρική κυκλική επιφάνεια.

 

 

Στις εισόδους – εξόδους του κυκλικού κόμβου υπάρχουν διαβάσεις πεζών και ίσως ποδηλατόδρομοι. Ο οδηγός οχήματος είναι υποχρεωμένος κατά την είσοδό και έξοδό του να λαμβάνει σοβαρά υπ’ όψιν του τον πεζό, αλλά και τον τυχόν ποδηλάτη και να παρέχει την προτεραιότητα στου αδύναμους αυτούς συμμετέχοντες στο κυκλοφοριακό γίγνεσθαι.

 

Εδώ θα τελειώσω, ελπίζοντας, ότι θα βρούνε τα παραπάνω ανταπόκριση και ίσως εφαρμογή.

 

Η επικοινωνία στον γράφοντα είναι δυνατή στο κιν. Τηλ. 6946 776027, στην Ηλεκτρονική Διεύθυνση mchourdakis@yahoo.gr και στο ατομικό μπλοκ κάτω από την ονομασία Δράση υπεύθυνου πολίτη.

 

                           Εμμανουήλ Χουρδάκης

                                                                  Πολ. Μηχ/κός – Συγκοινωνιολόγος

 


Newsletter

Σαν σήμερα...

1916 | 

Οι Βούλγαροι εισέρχονται ως κατακτητές και πάλι στο Σιδηρόκαστρο. "Η είδηση ότι οι Βούλγαροι έφτασαν στα πρόθυρα του Σιδηροκάστρου αναστάτωσε τους κατοίκους της πόλεως. Από τη χαραυγή πλήθη κόσμου με ένα μικρό δέμα στο χέρι μαζεύτηκαν στο προαύλιο των στρατώνων ώστε με τη φυγή του 21ου Συντάγματος Πεζικού, που είχε την έδρα του στο Σιδηρόκαστρο, να ακολουθήσουν τα βήματά του και να αποφύγουν τις νέες δοκιμασίες που φοβόταν. Με την ανατολή του ήλιου ξεκίνησε το Σύνταγμα και χιλιάδες λαού ακολούθησε μαζί του…".

1924 | 

Πραγματοποιήθηκε η συναυλία της Μαντολινάτας Ουζούνη.

1924 | 

Οι καπνέμποροι των Σερρών ειδοποίησαν τους καπνεργάτες ότι αν δεν δεχθούν μέχρι τη σημερινή ημέρα ελαττωμένο ημερομίσθιο τότε από μεθαύριο Δευτέρα θα εφαρμόσουν Λοκ-άουτ.

1925 | 

Επεισόδια σημειώθηκα στο Ροδολίεβος μεταξύ του Προέδρου της Κοινότητας και της επιτροπής Γεωργικού πιστωτικού συνεταιρισμού με αφορμή την κατασκευή μιας δεξαμενής ύδρευσης

1930 | 

Στην αίθουσα του "Ορφέα" (σ.σ. Το 1926 ο Σύλλογος εκμίσθωσε την αίθουσά του και λειτούργησε σ' αυτή κινηματογράφος με το όνομα "Ορφεύς" και διευθυντή τον Αγαμ. Θεολόγη) προβλήθηκε η ταινία "Δον Ζουάν".

1948 | 

(Κυριακή) Κυκλοφόρησε η "Εβδομαδιαία πολιτική εφημερίς εν Σέρραις", "Νέοι Καιροί" με ιδιοκτήτη τον Ισαάκ Λαυρεντίδη και διευθυντή τον Αθ. Μητακίδη. Διέκοψε την έκδοσή της με το υπ' αριθ. 84 φύλλο της Κυριακής 12 Φεβρουαρίου 1950. Ήταν αρχικά τετρασέλιδη (από τις 27.2.1949 δισέλιδη) σε σχήμα 40Χ55 και τυπωνόταν στο τυπογραφείο του Γιάννη Σαμαρά.
Ιστορικό ημερολόγιο των Σερρών
Επιμέλεια: Σ. Π. Αραμπατζής
(δημοσιογράφος ΕΡΑ Σερρών)